یکی از روزهای ماه رمضان سال 87 «عبدالله – الف» کارگر پیمانی یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد استان‌های مرکزی کشور که به دلیل دستیاری پزشک کمپ در طول 5 سال فعالیت خود، تزریق سرم و آمپول‌های تجویز شده را آموخته بود به دلیل غیبت پزشک و وخیم شدن حال یکی از معتادان جوان این مجموعه، بدون هیچ مجوز و تجربه‌ای نسبت به تزریق سرم به این بیمار در حال درمان اقدام کرد.

اما با وخیم شدن حال بیمار، به جای انتقال وی به مرکز درمانی مجهز در اقدامی عجیب نسبت به تزریق یک سرم دیگر در دست دیگر این فرد اقدام کرد که همین بی‌موالاتی موجب مرگ پسر جوان شد.

با طرح شکایت از سوی اولیاءدم بر حسب حکم دادگاه این مددجو به دلیل ارتکاب جرم فتل غیرعمد به پرداخت 70 درصد دیه در ماه حرام به مبلغ ریالی یک میلیارد و 645 میلیون ریال محکوم می‌شود.

هرچند معادل 60 میلیون تومان از این بدهی ناخواسته با فروش خودرو و برخی اقلام زندگی این زندانی به خانواده شاکی پرداخت شده اما برای باقی مبلغ 104 میلیون تومانی، این سرپرست خانواده از تاریخ 30 آبان ماه سال جاری در زندان به سرمی‌برد.

گفتنی است به غیر از این بدهی، عبداالله به دلیل دخالت در امور پزشکی، با استناد به ماده 3 قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب سال 34 و قانون الحاق یک تبصره به ماده یک و اصلاح ماده 3 همین قانون مصوب سال 79 مجلس شورای اسلامی به مبلغ 10 میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت نیز محکوم شده است.

نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این افراد نیازمند و آبرومند سهیم شوند، می‌توانند از طریق شماره حساب‌های 7777 بانک تجارت، 8888 بانک صادرات و 74/74 بانک ملت و یا تماس با شماره تلفن 15-88916012 همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.