دکتر حانیه راجی، اظهار کرد: التهاب بافت ریه، یک یا دو طرف قفسه سینه را درگیر می‌کند و معمولا در اثر عفونت ایجاد می‌شود؛ این بیماری در افراد مسن و کودکان کم‌سن خطرناک است.

 

وی ادامه داد: تب و لرز، کم اشتهایی، سردرد، درد قفسه سینه، سرفه، تنگی نفس و تنفس سریع و سطحی از علائم بیماری التهاب بافت ریه است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: بیماری آنفلوآنزا مبتلایان را دچار عفونت ریه و عوارض مغزی، قلبی عروقی، تورم مغز و نیز تورم سطح داخلی مخاط قلب کرده و در مواردی منجر به مرگ بیماران نیز می‌شود. بهترین روش مقابله با عوارض بیماری التهاب ریه، رعایت بهداشت فردی و واکسینه کردن افراد در برابر بیماری آنفلوآنزا است.

 

راجی گفت: بر این اساس پزشکان، اواخر شهریور و اوایل پاییز را به عنوان زمان مناسب برای تزریق واکسین آنفلوآنزا توصیه می‌کنند.

 

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا به شدت واگیردار است، افزود: رعایت نکردن بهداشت، سرفه و عطسه در فضای باز، دست دادن، بوسیدن و همچنین استفاده مشترک از لیوان و ظروف سبب انتقال این بیماری شده و در مکان‌هایی که اصول اولیه بهداشت فردی رعایت نمی‌شود، شیوع بیشتری دارد.

 

وی اظهار کرد: در صورت ابتلا به سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی ضروری است نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنید تا از انتقال عوامل بیماری زا به افراد مستعد بیماری پیشگیری شود.