شانزدهم شهریور امسال، آتش‌سوزی در کنار سطل زباله‌ای در راسته ارامنه بازار به سامانه 125 اعلام شد که پس از حضور مأموران آتش‌نشانی و اطفای حریق، ماموران متوجه جسد نیمه‌سوخته پسر جوانی زیر ضایعات شدند. با حضور بازپرس و طی تحقیقات از اهالی محل مشخص شد مقتول جوان 25 ساله‌ای به نام حسن است که در یکی از کارگاه‌های نزدیک محل حریق، شاغل بوده است همچنین با دستور بازپرس پرونده، جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد و با بررسی‌هایی که صورت گرفت، آثار یک ضربه چاقو به پهلوی وی مشاهده شد. پس از وقوع این قتل، مرد جوانی به نام کریم در ارتباط با این پرونده دستگیر شد اما وی منکر قتل شد تا اینکه پس از گذشت چند ماه کریم به قتل اعتراف کرد و درباره جزئیات حادثه به بازپرس پرونده گفت: من با حسن اختلافی داشتم، شب حادثه به مغازه وی رفتم و زمانی‌که مشغول خوردن غذا بودیم، متوجه شدم حسن داخل بطری دوغ‌ ماده‌ای ریخته است به همین خاطر زمانی‌ که حسن متوجه نبود، دوغ‌ها را جابه‌جا کردم، پس از آن به خارج از مغازه رفتم اما زمانی‌که داخل مغازه برگشتم متوجه فوت حسن شدم. متهم 26 ساله این پرونده که منکر آتش‌زدن جسد حسن بود، در ادامه اظهاراتش به بازپرس بیان داشت: پس از این اتفاق، جسد حسن را به خرابه‌های کنار مغازه منتقل کردم و رویش آشغال و ضایعات ریختم اما نمی‌دانم چه کسی جسد حسن را آتش زده است.

دستگیری باند حرفه‌ای کیف‌قاپی با رصد دوربین

ماموران پلیس آگاهی استان یزد یک باند حرفه‌ای را با 29 فقره کیف‌قاپی و سرقت مغازه دستگیر کردند.  به گزارش برنا، سرهنگ علیرضا خالقی، رئیس پلیس آگاهی استان یزد در این باره گفت: با توجه به سرقت‌های انجام شده در محدوده خیابان کاشانی و همچنین سرقت مغازه در خیابان امیرآباد و انقلاب شهر یزد بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. وی ادامه داد: ماموران پلیس با استفاده از دوربین‌های مداربسته سطح شهر موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار شده و وی را دستگیر کردند. به گفته سرهنگ خالقی، متهم در بازجویی‌های پلیسی به انجام سرقت و کیف‌قاپی در سطح شهر یزد با همدستی 3 نفر دیگر اعتراف کرد که 3 همدست وی نیز دستگیر شده و به 29 فقره سرقت و کیف‌قاپی اعتراف کردند. وی خاطرنشان کرد: اعضای این باند سرقت در خیابان‌های اصلی شهر یزد  اقدام به کیف‌قاپی و سرقت می‌کردند که با تلاش و هوشیاری ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد  افزود: همکاری شهروندان با پلیس در پیشگیری و کشف جرم و همچنین دستگیری متهمان نقش بسیار مهمی  دارد.