جلال ملکی، اظهار داشت: در ساعت 21:36 شب گذشته آتش‌سوزی در یک قهوه خانه سنتی واقع در سه راه دهکده به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و ماموران 4 ایستگاه به همراه تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محله حادثه مشاهده شد در زیرزمین ساختمان یک طبقه به وسعت 250 متر قهوه‌خانه سنتی دچار آتش‌سوزی شده بود که طبقه بالا نیز مسکونی بود.

ملکی افزود: دیواره‌ها و سقف‌های این قهوه خانه در ابتدا دچار آتش‌سوزی شده بود و چون این قهوه‌خانه با چوب و گونی تزئین شده بود، دود زیادی آسمان را فرا گرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: 40 نفر در هنگام آتش‌سوزی در داخل این قهوه‌خانه بودند که تعدادی محبوس شدند و توسط نیروهای آتش‌نشانی همزمان با خاموش کردن آتش توانستند این تعداد را نجات دهند.

ملکی گفت: 11 نفر از این حادثه نجات یافتند که 6 نفر دچار دودگرفتگی شدند ولی در محل مداوا و 3 خانم نیز که دودگرفتگی شدیدی داشتند که توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت: 2 خانم مسن نیز که در طبقه بالا زندگی می‌کردند نیز به دلیل سرایت دود مصدوم شدند که توسط عوامل آتش‌نشانی از ساختمان خارج و توسط اورژانس در محل مداوا شدند.

به گفته ملکی در ساعت 22:56 عملیات این حادثه به اتمام رسید. قهوه‌خانه‌ها محل‌های پرخطری هستند که باید نکات ایمنی را با دقت بیشتری رعایت کنند.