هدایت حسینی به مردم توصیه کرد: هرگز از خوردن تکه‌های سوخته غذا لذت نبرید زیرا معمولاً غذاهای سوخته به دلیل موادی که در آنها وجود دارد بسیار خطرناک است و بدن ما باید فعل و انفعالات زیادی را به کبد تحمیل کند تا این مواد از بدن دفع شود.

رئیس مرکز تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور، گفت: وقتی به مواد غذایی که دارای ترکیبات قندی و پروتئینی هستند، دمای بسیار بالا داده می‌شود، منجر به تغییرات مخاطره آمیزی در این مواد می‌شود؛ در واقع ترکیبات پروتئینی و قندی در اثر واکنش‌هایی مانند واکنش های میلارد یا پیرولیز در دمای بالا مانند سرخ کردن‌های بسیار شدید، عوامل خطرناکی مانند آکریل آمیدها ایجاد می‌کنند که می‌‎تواند سرطان‌زا باشد.

وی به ته‌دیگ غذا که ما ایرانی‌ها به آن بسیار علاقه‌مند هستیم اشاره کرد و گفت: دیده می‌شود هر چه ته‌دیگ غذا سرخ شده تر باشد برایمان لذیذتر است درحالی‌که ته‌دیگ می‌تواند سرطان‌زا باشد؛ البته نباید فراموش کرد که نان برشته با سوخته متفاوت است و باید تکه‌های سوخته را جدا کرد.

حسینی، ادامه داد: به‌ طور کلی توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد از روش‌های پخت کُند و آرام مانند آب پز کردن و یا بُخارپز کردن استفاده کرد تا ترکیبات سمی در حین پخت و فرآوری در آن آزاد نشود.