سعید منتظرالمهدی در خصوص متهمان پرونده سبزوار اظهارداشت: این پرونده در حال بررسی است و معاونت حقوقی ناجا پیگیری قضایی ماجرا را بر عهده دارد ضمن اینکه متهمان در این پرونده در اختیار دژبانی ناجا هستند.

سخنگوی ناجا در خصوص افزایش نرخ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی گفت: 171 کد جریمه وجود دارد که 12 مورد آن 100 درصد افزایش داشته و بالاترین نرخ جریمه به رانندگانی تعلق می‌گیرند که حالت مستی دارند و یا از روان‌گردان‌ها استفاده کرده‌اند البته باید این نکته را متذکر شوم که میزان جرایم ایران نسبت به سایر کشورها بسیار پایین‌تر است.

منتظرالمهدی خصوص آدم‌ربایی در آبادان و درگیری اراذل اوباش با پلیس که منجر به مجروح شدن یکی از ماموران شد گفت: پلیس با همه امکانات خود با اراذل اوباش برخورد می‌کند البته طبیعی است که برخی جاها جا بماند و همین امر سبب شود که متهمان برای ماموران ما مشکل ایجاد کنند.

وی افزود: در هر صورت تمام افرادی که در این درگیری حاضر بوده دستگیر شده و به دستگاه قضایی ارجاع داده شده‌اند.

وی در خصوص اطلاعیه‌ صنف کافی‌شاپ‌داران مبنی بر برخورد با دختران و پسران جوان در کافی‌شاپ‌ها گفت: این اطلاعیه داخلی است و ربطی به پلیس ندارد.

سخنگوی ناجا در خصوص روز ولنتاین گفت: در ایران اسلامی هر روز، روز ابراز محبت است اما دستوری برای برخورد با افراد نداریم اما باید بگویم این ابراز محبت‌ها باید در چارچوب قانونی باشد.

سخنگوی ناجا در خصوص حادثه ساری و گرداندن متهمان این حادثه در خیابان گفت: شخصاً مخالف گرداندن متهم هستم اما در این پرونده لازم بود 2 نوجوانی که اقدام به شکستن شیشه مغازه‌ها کرده‌اند با نظر قاضی بازسازی صحنه را انجام دهند.

وی همچنین در خصوص قرار گرفتن نام خاوری در لیست اعلان قرمز اینترپل گفت: کانادا جزء کشورهایی است که برای استرداد مجرمین قوانین و شرایط خاص خود را دارد اما امیدواریم با دیپلماسی ‌های خاص این متهم دستگیر شده و به کشور بازگردد.

سخنگوی ناجا در خصوص حضور پلیس اطفال در کشور گفت: پلیس اطفال هنوز به صورت گسترده در کشور فعالیت خود را آغاز نکرده و صرفاً این طرح به صورت پایلوت در تهران اجرا شده است اما برای اجرای گسترده آن به لایحه و حمایت از سوی دستگاه قضایی نیاز داریم؛ در هر صورت وجود پلیس اطفال برای مبارزه با جرائم نوجوانان امری لازم و اجتناب ناپذیر است.

وی در خصوص ورود 700 دستگاه پورشه به نام یک خانم گفت: دستگاه قضایی در این خصوص وارد شده و پیگیری بحث جعل عنوان هم از سوی پلیس ادامه دارد.

منتظرالمهدی در خصوص افزای خودکشی در مراکز و اماکن عمومی پایتخت گفت: براساس آمار پزشکی قانونی 3 هزار نفر در سال 93 با خودکشی جان خود را از دست داده‌اند و این آمار در مقایسه با سال 92 کاهش 8 درصدی داشته و ما باید برای کاهش بیشتر مهارتهای زندگی را در میان افراد افزایش دهیم.

خبرنگار دیگری در خصوص قاچاق پوشاک و البسه از سخنگوی ناجا سوال کرد که وی در پاسخ گفت: قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همین منظور در پلیس راه‌اندازی شده اما قاچاق کالا با توجه به گستردگی محل‌های کشور انجام می‌شود.

وی افزود: پلیس باید با حداکثر توان خود با قاچاقچیان برخورد کند تا از این طریق از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده باشد.

وی همچنین در خصوص جمع‌آوری معتادان و متصدیان گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی وظیفه خود را به خوبی انجام داده و تمامی معتادان متجاهر جمع‌آوری شده‌اند و حتی زن معتاد متجاهر هم پس از پاکسازی محله هرندی شاهد نبودیم و این اقدام باز هم ادامه دارد.

سخنگوی ناجا در پایان در خصوص تهدیدات داعش در مرزها گفت: هیچگونه تهدیدی نداشتیم و همه چیز تحت کنترل است البته چند نفر از سوی مرزبانی شناسایی و دستگیر شده‌اند اما برخوردها در مرزهای غربی و شرقی کشور همچنان ادامه دارد.