محمد میرزابیگی در نشست خبری سخنگوی وزیر بهداشت در پاسخ به مراسم روز پرستار اظهار داشت: در دوره وزارت یکی از وزیران بهداشت که امروز در این رابطه مدعی است،پرستاری از بدترین وضعیت رنج می برد، حقوق پرستاران 120 هزار تومان و کارانه 10 تا 20 هزار تومان بود همچنین40 هزار پرستار بیکار داشتیم

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در طول دوره نمایندگی ایشان در مجلس نیز در عمل، با قوانین و لوایحی که به مجلس می بردیم مخالفت می‌شد و در این زمینه مذاکرات ایشان و ما در کمیسیون های مجلس موجود است.

میرزابیگی با اشاره به صحبت های یکی از نمایندگان مجلس در مورد جشن نظام پرستاری اظهار کرد:  حال چطور شده  این برادر بزرگوار  به فکر جامعه پرستاری افتاده، آیا آرای پرستاران را می خواهند یا خود پرستاران را؟

وی اضافه کرد: بحث‌های مطرح شده از جمله پرداخت 400 هزار تومانی به پرستاران برای شرکت در مراسم روز پرستار یا وجود مجسمه‌های پلاستیکی میان مدعوین از جمله موضوعاتی بود که کام پرستاران را تلخ کرد و این یکی از مشکلاتی به شمار می‌رفت که این قشر از جامعه را با چالش مواجه کرد.

میرزابیگی افزود: من این مسائل را از مواضع اعضای شورای عالی نظام پرستاری نمی‌دانم چرا که تک تک این اعضا را شناخته و واقف هستم که این مشکلات نهایتاً از جانب دو یا سه نفر ایجاد می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در جشن روز پرستار که از جانب وزارت بهداشت برگزار شد شهدای خانواده پرستاری، پرستاران مدافع حرم، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و ... حضور داشتند، گفت: نباید اگر کسی در این مراسم نبود نگاهش این باشد که هر کس با ما نیست بر ماست.

میرزابیگی ادامه داد: همزمان شدن این اتفاقات با انتخابات مجلس معنادار است و بنده نمی‌توانم این صبحت ها را از کسی قبول کنم که از اختلاف درآمد پزشک و پرستار صحبت می‌کند ولی در زمان او بدترین وضع در جامعه پرستاری وجود داشت.

وی با اشاره به ادعاهای سازمان نظام پرستاری گفت: کسانی که این ادعاها را دارند باید کارنامه زمان خود را ببینند چرا که در آن دوران پرستاری بدترین وضعیت را داشت و حتی زمانی که در مجلس چندین لایحه را بردیم این دوستان مخالفت می‌کردند و در یک زمان جهت انجام برنامه‌ها در یک مورد از آنها خواهش کردم که فقط سکوت کنند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان از شورای عالی نظام پرستاری و سازمان نظام پرستاری خواست مواظب دام و دانه‌های سیاسی بوده و از این مسائل دوری کنند.