همیشه آموزش و پرورش در کشور ما مورد بی توجهی های فراوانی قرار گرفته است چه از جهات مادی و چه معنوی !

 این بی توجهی ها هم خسارات جبران ناپذیری را به نسل های مختلف ما وارد کرده است .این آسیب ها در مدارس دولتی بعضا بیش از مدارس غیرانتفاعی خود را نشان می دهد ونتیجه آن هم بسیاری از معضلات فرهنگی - اجتماعی ما در جامعه است که همه به وضوح شاهد آن هستیم . لذا همیشه مدیران مدارس دولتی برای جبران کم کاری های بعضی مدیران بالادستی مجبور می شوند فعالیت های بعضا خلاف قانون انجام دهند تا مقداری از کمبود های مالی مدرسه را جبران نمایند .

یکی از آخرین فعالیت های خلافی که مخاطبان فرهنگیان ایران آن را ارسال کرده اند و یکی از مدیران مدارس دولتی در منطقه دو آموزش و پرورش شهر تهران انجام داده است به شرح زیر است:

وی در گفتگو با خبرنگار فرهنگیان ایران اظهار داشت یک روز که به دلیل خاصی به مدرسه پسرم رفتم تا کاری را انجام دهم متوجه حضور دخترانی با لباس های خارج از عرف جامعه یک شرکت آبمیوه شدم . بعد از مدت کوتاهی با هماهنگی مدیر مدرسه جشنی در مدرسه برگزار گردید که طی آن یکی از دخترهای آن شرکت به آواز خوانی و حرکات غیر عرفی پرداخت و به اصطلاح خودشان جشن شادی رابرای فرزندان مظلوم ما برگزار کردند و پس از آن هم به هر یک از دانش آموزان یک آبمیوه از آن شرکت هدیه داده شد.

از اینکه این عمل کاملا خلاف قانون می باشد و باید مدیر مربوطه توبیخ شود بگذریم نحوه تبلیغات خارج از شئونات اسلامی این شرکت گناه بسیار نابخشودنی می باشد. چرا که بعضا این کار ها در مدارس همه زحمات ما در بعضی موضوعات تربیتی را از بین می برد.نکته قابل تامل دیگری که در این موضوع باید به آن اشاره کنم قرار گرفتن این مدرسه در مناطق شمالی تهران است که مدیران این مدارس با مشکلات مالی کمتری درگیر هستند!

لذا از مسئولین مربوطه خواهشمندیم هرچه سریع تر از ورود این شرکت به دیگر مدارس جلوگیری کرده و مدیرانی را هم که این کار خلاف قانون را انجام داده اند برخورد قانونی لازم انجام شود.

در پایان گفتنی‌ است، فرهنگیان ایران تصاویری از این مراسم را در اختیار دارد و به جهت حفظ حرمت والدین گرامی و دبیران مدرسه از انتشار آن خودداری کرده است و نیز فرهنگیان ایران آمادگی دارد پاسخ مسئولان مدرسه و مسئولان آموزش و پرورش به این مطلب را در راستای انجام رسالت خبری و روشن شدن ابعاد دیگر ماجرا منتشر نماید.