آیا زنجانی پولی در خارج از کشور دارد؟

در خصوص آخرین وضعیت پرداخت بدهی موکل خود، گفت: شماره حسابی را به ما اعلام کردند و گفته‌اند این شماره حساب قابلیت واریز وجه را دارد.

وی افزود: البته هنوز برداشته شدن تحریم‌ها به طور کامل عملی نشده و بانک‌های بین‌المللی با ما با احتیاط زیادی برخورد می‌کنند ضمن اینکه مصاحبه آقای هندی با یکی از خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد که هنوز قسمت عمده‌ای از مطالبات ما از افراد حقیقی و حقوقی و دیگر کشورها وصول نشده است.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: خود شرکت نفت هم هنوز نتوانسته مطالبات خود را از شرکت Shel دریافت کند

وکیل زنجانی با بیان اینکه هنوز مبلغ 5 میلیارد و 300 میلیون یورو مطالبات نفتی ما از امارات وصول نشده است،‌ گفت: اگر تمامی این مطالباتی که شرکت نفت از شرکت‌های دیگر دارد وصول شد و فقط بدهی موکل من پرداخت نشد آن وقت می‌توانند ادعا کنند که زنجانی کوتاهی کرده است.

وی ادامه داد: شرکت نفت با آن همه دستگاه عریض و طویل بدون اینکه در انفرادی باشد هنوز نتوانسته مطالبات نفتی خود را وصول کند به خاطر همین نباید از موکل من توقع زیادی داشته باشد. هم شرکت نفت و هم زنجانی در حال رایزنی هستند چه بسا زنجانی زودتر بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه تازه 26 بهمن ماه سوئیفت بانک ملی وصل شده است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که چرخه برداشته شدن تحریم‌ها به حرکت افتاده اما با کندی پیش می‌رود.

وکیل زنجانی با تأکید بر اینکه هنوز امکان انتقال وجوه عملیاتی نشده گفت: مسئولین ذیربط هم به این موضوع اذعان دارند و ما امیدواریم دادگاه هنگام صدور رأی به این موضع توجه ویژه‌ای کند.

آیا زنجانی پولی در خارج از کشور دارد؟

این ادعای رسول کوهپایه زاده در حالی مطرح می‌شود که غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست‌های متوالی در چند ماه گذشته عنوان کرده است که اصلا زنجانی پولی در خارج از کشور ندارد.

معاون اول قوه قضاییه در نشست خبری خود عنوان کرده بود که گروه‌های بسیاری از کارشناسان و افراد خبره به کشورهایی که زنجانی مدعی داشتن پول در آنها بوده سفر کرده اند اما پولی را نیافتند.

حال مشخص نیست به واقع زنجانی پولی در خارج از کشور دارد یا خیر.