حضور بانوان در مسابقات جهانی والیبال پاسخ مثبت به VOA است

فرشته روح افزا گفت: یک سری مسابقات والیبال ساحلی در ساحل کیش در حال برگزاری است که روتین بوده و هر سال برگزار می‌شده است ظاهرا فدراسیون‌های بین المللی از ایران خواسته‌اند خانم‌ها در این مسابقات به عنوان تماشاچی حضور پیدا کنند و این همان طرحی است که VOA و کلودیا روت نایب رئیس پارلمان آلمان از خانم مولاوردی خواسته بود تا آن را اجرایی کند و شادی صدر نیز از جمله کسانی است که دغدغه حضور زنان ما را در ورزشگاه‌ها دارد.

وی ادامه داد: این موضوع مغایر با قوانین جمهوری اسلامی است و ما در این زمینه قانون داریم که خانم‌ها اجازه ندارند در فضاهای مختلط ورزشی حضور داشته باشند چون با مبانی شرعی نیز همخوانی ندارد.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان اظهار داشت: از وزیر ورزش و جوانان می‌خواهیم دقت کنند و اجازه ندهند اینگونه اتفاقات در کشور رخ دهد اگر در کیش یا در هر جای دیگری از کشور این اتفاقات رخ دهد ما قطعا موضع گیری می‌کنیم و حتما علما نیز در این مباحث نظر دارند چرا که این موضوع با شرع مغایرت دارد.

روح افزا ادامه داد: یک وزارتخانه اجازه ندارد کاری را انجام دهد که با شرع و قانون مغایرت داشته باشد اگر تا کنون از این موضوع اطلاع نداشتند از این به بعد جلوی آن را بگیرند و مطمئن باشند با این اقدام هیچ اتفاقی برای ما در مجامع بین المللی رخ نخواهد داد اگر در مباحث عفاف و حجاب کوتاه بیاییم به زودی از دختران ما می‌خواهند بی حجاب باشند و مدل دختران آمریکایی و اروپایی زندگی کنند تا مورد پسند آنها شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردم مسلمان کشورمان و بنده به عنوان معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان به عنوان یک دستگاه ناظر نسبت به این موضوع انتقاد داریم و حتما مسئولان کشور باید برای جلوگیری از اجرای این موضوع اقدام جدی انجام دهند.

به گزارش فارس، چندی پیش ریچارد بیکر، مدیر ارتباطات FIVB در مورد حضور بانوان به عنوان تماشاچی در مسابقات جهانی والیبال ساحلی کیش گفته بود: ما از طرف برگزارکنندگان ایرانی تور جهانی، تأییدیه‌ای دریافت کرده‌ایم که در جریان تور جهانی والیبال ساحلی (بهمن ماه، جزیره کیش) تمام افراد بدون محدویت جنسی و سنی می‌توانند برای دیدن والیبال ساحلی به زمین‌های مربوطه بیایند. این قضیه شامل خانواده‌ها و زنان هم می‌شود.

بیکر گفته بود حضور زنان در والیبال ساحلی گام بزرگی برای والیبال ایران بود. ما در حال حاضر مشغول رایزنی با مقامات ایرانی هستیم تا ممنوعیت حضور بانوان در سالن‌های والیبال برای لیگ جهانی نیز برداشته شود.

کشورمان هم اکنون میزبان مسابقات جهانی والیبال ساحلی در جزیره کیش است و این مسابقات تا 30 بهمن ادامه خواهد داشت.