در غوغای انتخابات حد خود را بشناسیم

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان با اشاره به برخی آسیب‌هایی که در جامعه ما رواج یافته است، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های امروز جامعه ما این است که صاحبان قدرت و مکنت، از قدرتی که دارند، در طریق حق و عدالت استفاده نمی‌کنند و گاه سخنانی می‌گویند که مصداق بی‌تقوایی و بی‌ایمانی است.

وی افزود: آنهایی که فکر و اندیشه در جامعه تزریق می‌کنند و سخنرانانی که از طریق رسانه‌های مختلف نماینده جناح‌های سیاسی هستند و به نوعی نقش تعیین کننده در افکار عمومی بر عهده دارند، اگر ایمان به مبداء و معاد دارند، باید بدانند که خداوند به آنها اجازه سوء استفاده از این قدرت را نداده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه ملت و کشور در این مقطع زمانی در آستانه دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار دارد، اضافه کرد: در آستانه انتخابات، در محافل و مجالس غوغایی برپا می‌شود، ما باید بدانیم که این عرصه و میدان، آزمونی است که خداوند پیش پای ما قرار داده و وظیفه ماست که در مجالس سخنرانی‌ها و حتی در رسانه‌ها، حد خود را بشناسیم و در مسیر عدالت و رضایت خداوند حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری خاطر نشان کرد: ملت نیز باید برای انتخاب خود شاخص‌ها را ملاک قرار دهد و نسبت به پول‌های کلانی که برخی برای انتخاب شدن هزینه می‌کنند و برحق هم نیست، هوشیار باشد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امام محمد باقر(ع) به نقل از کتاب شریف کافی گفت: امام محمد باقر در بیان شاخص‌های شناخت مومن می‌فرمایند، «شاخص‌های شناخت مومن، این است که وقتی زمینه خوشحالی و شادمانی برایش فراهم می‌شود، این خوشحالی او را از مسیر حق خارج نمی‌کند و در گناه و باطل وارد نمی‌شود، زمانی که دچار عضب و ناراحتی هم می‌شود، این حالت او را از مسیر حق بیرون نمی‌کند، وقتی توانمندی پیدا کند نیز این قدرت و توانمندی او را وادار نمی‌کند که از مرز و حد خود خارج شود».

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: متاسفانه گاهی در جامعه افراد مسیر معکوس این سه شاخص را طی می‌کنند، در حالی که اگر این ویژگی‌ها در جامعه انسانی ما وجود داشته باشد، جامعه‌ای زیبا و عادلانه خواهیم داشت.