قاچاق میوه دردست بررسی است

سید حسین هاشمی  درباره آخرین وضعیت پیگیری قاچاق میوه در پایتخت اظهار داشت: جای تاسف دارد در کشوری با چهارفصل، میوه قاچاق شود. دوستان ما از دستگاه‌های ذی‌ربط در حال پیگیری بوده و موضوع باید ریشه ای حل شود، میوه طوری نیست که از آسمان بفرستند، باید از مرز وارد شود اما کشور ما به لحاظ تنوع میوه نیازی به وارد کردن ندارد.

استاندار تهران گفت: به لحاظ تنوع میوه و فصل در کشور همه نوع میوه از جمله نارنگی، پرتقال، کیوی و انار را در داخل تامین و هندوانه در فصل سرما را هم از جنوب کشور تهیه می کنیم.

وی اظهار داشت: از دوستان مطبوعات هم برای ترویج حرکت ناپسند قاچاق کمک می خواهیم تا مردم آگاه شده و کالای قاچاق را برای یاری به اقتصاد ملی، باغداری و کشاورزی نخرند.

هاشمی درباره دغدغه مدیران استان از عدم پرداخت بودجه هم گفت: پروژه های  سفر رئیس جمهوری از لحاط منابع تعهد شده و تنها پرداختی ها عقب افتاده است که قبل از ۱۵ اسفند پرداخت می شود، و طبق تعهدات پروژه ها در زمان مقرر افتتاح خواهند شد.

وی درباره جذب سرمایه خارجی برای توسعه پایتخت افزود: استفاده از سرمایه گذاران و حضور بخش خصوصی به تازگی آغاز شده و در ابتدای این مسیر هستیم، با این حال مراجعات خوب است.

هاشمی ادامه داد: در بودجه سال ۹۵ میزان اتکا به نفت زیر ۲۵ درصد رسیده این درحالی است که در گذشته بیش از ۶۵ درصد بود. شعار ما از اوایل انقلاب این بود که زیر بار اقتصاد تک محصولی نرویم و امروز این شعار در حال تحقق است. امیدواریم اتکا به نفت در پایان این دولت به صفر نزدیک شود.

استاندار با بیان اینکه امروزه سطوح بلندپایه ای از اروپا و آسیا برای سرمایه گذاری به تهران آمده اند، افزود: باید از منابع خارجی ارزان قیمت به نفع کشور استفاده کنیم.

هاشمی درباره میزان تخلفات انتخاباتی در پایتخت هم گفت: تخلف انتخاباتی امسال نسبت به گذشته بسیار کم شده و زیر ۵۰ بوده است، از فردا هم کار تبلیغ کاندیدای مجلس شورای اسلامی آغاز می شود و امیدواریم این مهم بدون تخریب و کار خلاف قانون اتفاق بیفتد.

هاشمی همچنین از توقیف نمایشگاه های بهاره بدون مجوز خبر داد و گفت: عرضه مستقیم کالا و نمایشگاه های بهاره همچون گذشته انجام می شود اما براساس مصوبه شورای تامین استان نمایشگاه ها باید مراحل قانونی اخذ مجوز را طی کرده باشند.

استاندار تهران درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده قرچک و به هم خوردن سخنرانی موسوی لاری گفت: موضوع مشخص شد و ما گزارش کار را به وزارت کشور ارسال کردیم. هیچ ایرادی ندارد که مخالفین با هم نشست گذاشته و به سوالات هم پاسخ دهند.اما برهم زدن جلسه از لحاظ قانون و اسلام درست نیست.

هاشمی همچنین عملکرد شبکه جدید تهران را مناسب دانست و اظهار داشت: این شبکه باید به لحاط تجهیزات در جایگاه استان تهران قرار بگیرد. ایرادی که اکنون این شبکه دارد عدم پخش برنامه مستقیم است که باید دستور کار ریاست سازمان صدا و سیما قرار بگیرد.

وی افزود: آقای سرافراز باید اداره کل صدا و سیمای استان تهران را با استقلال کامل تشکیل دهد تا رقابت با تمام شبکه های استانی در تولید برنامه انجام شود.