زن جیب‌بر BRT را شناسایی کنید

بیست‌و‌دوم بهمن سال جاری، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ دستگیری یک سارق خانم در خط BRT آزادی – خاوران به کلانتری ۱۱۵ رازی اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در ایستگاه هلال احمر ( واقع در نبش خیابان قدمی )، یک مادر و دختر به مأموران اعلام کردند که خانم جوانی اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و وجوه نقد داخل کیف آنها را کرده که در حین سرقت متوجه سرقت شده و با کمک مردم اقدام به دستگیری زن سارق کردند.

پرونده در پایگاه هشتم پلیس آگاهی

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جیب بری» و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی پرونده

خانمی که متهم اقدام به سرقت دو عدد گوشی تلفن همراه و پول‌های داخل کیف دستی‌اش کرده بود، به همراه دخترش در پایگاه هشتم پلیس آگاهی حاضر و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه دخترم در داخل اتوبوس ایستاده بودم که ناگهان دخترم متوجه شد که خانمی (متهم) دستش را داخل کیف من کرده است که موضوع را به من اطلاع داد. این خانم بلافاصله در ایستگاه هلال احمر از اتوبوس به بیرون پرید و قصد داشت تا با سوار شدن به یک دستگاه خودرو عبوری از محل متواری شود که توسط مردم دستگیر شد.

شناسایی مجرم سابقه‌دار

با آغاز تحقیقات از متهم پرونده به نام «زینب» ( متولد ۱۳۶۲)، وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای در زمینه جیب‌بری که از سال ۱۳۸۰ تاکنون بارها به اتهام جیب‌بری دستگیر و روانه زندان شده‌، شناسایی شد.

متهم که با توجه به دستگیری در زمان سرقت چاره‌ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به ده‌ها فقره جیب‌بری در طول شش ما گذشته و سرقت از داخل کیف دستی مسافران خانم در خط بی آر تی مسیر آزادی – خاوران و بالعکس اعتراف و عنوان کرد: «هر روز از کرج به تهران – میدان آزادی می‌آمدم. در طول روز به عنوان مسافر در اتوبوس‌های خط خاوران – آزادی تردد می‌کردم ؛ نهایتا پس از انجام چندین فقره سرقت، مجددا به کرج برمی‌گشتم.»

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی متهم به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جیب بری و اعتراف صریح وی به ده‌ها فقره جیب بری در طول شش ماه گذشته و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است. لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حـر – خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.