امکان استعلام دفاتر اسناد رسمی از سامانه جامع درآمد املاک/ شهرداری تهران از حوزه آی تی درآمد پایدار کسب می کند

گروه اجتماعی- محمد باقر دشتگرد مدیرعامل موسسه فناوران شهر در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر با اعلام خبر افزوده شدن ارایه خدمات بیشتر در حوزه املاک و خدمات مرتبط با شهرداری در دفاتر الکترونیک شهر در سال آینده عنوان کرد:  در حال حاضر دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال ملک از شهرداری تهران استعلام بدهی یا مفاصا حساب می کنند.

وی ادامه داد: با استفاده از سامانه جامع درآمد املاک که به تازگی راه اندازی شده است این امکان برای دفاتر اسناد رسمی فراهم شده است که که این دفاتر ثبت درخواست استعلام را انجام داده و شهروندان دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر در این مورد ندارند.

مدیرعامل موسسه فناوران شهر با اشاره به این که شهرداری می تواند برای کسب درآمدهای پایدار بیشتر از حوزه ساختمانی فعالیت های خود را به حوزه آی تی و نرم افزاری منتقل کند، اظهار کرد: در صورتی که به شهرداری و مجموعه سازمان فناوری اطلاعات این اجازه داده شود که از زیرساخت هایی که فراهم شده است استفاده کند می تواند در این حوزه به خوبی درآمدزایی داشته باشد.

وی با بیان این که در برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران در این مورد پیش بینی هایی صورت گرفته است، تاکید کرد: اما دستیابی به این بخش از درآمدها منوط به تهیه قوانین و مجوزهای لازم است.

دشتگرد با بیان این که شورای شهر تهران در برنامه های بالادستی تکالیفی را در این حوزه بر عهده شهرداری قرار داده است، گفت: اکنون در حال تهیه زیرساخت ها هستیم تا بتوانیم از ظرفیت های شهر در حوزه آی تی درآمدزایی های لازم را انجام دهیم.