آتش‌نشان‌های تهرانی سال 95 سختی کار می گیرند

گروه اجتماعی-سعید شریف زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در گفتوگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به این که این سازمان به تبع سایر سازمان ها و معاونت ها از کاهش بودجه سال 95 شهرداری متاثر است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل نقطه نظرهایی که این سازمان پیش از تدوین بودجه ارایه داده بود ممکن است کمرنگ شود.

وی تاکید کرد: با این وجود موضوع سختی کار آتش نشان ها در بودجه سال آینده شهرداری دیده شده است.

شریف زاده با اشاره به این که موضوع سختی کار آتش نشان ها در سال 1392 تنها برای تعداد هشت شغل در سازمان در نظر گرفته شده بود، عنوان کرد: این در حالی است که آتش نشان ها انتظار دارند این مصوبه شامل تمامی مشاغل شود اما مجموعه مدیریتی این امر را منطقی نمی داند و تاکید بیشتر ما بر اجرای مصوبه هیئت دولت است.

وی با بیان این که تعلق این شرایط به هشت شغل تعیین شده نیز منوط به موافقت سازمان آتش نشانی است، اظهار کرد: همچنین آتش نشان ها با توجه به شرایط سنی جذب نیرو در سازمان با شرایط سنی تعیین شده در این مصوبه مخالف بودند زیرا عملا بسیاری از آتش نشان ها شامل این شرایط سنی می شوند و این مصوبه دیگر امتیازی برای آنها محسوب نمی شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: لذا معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران به دولت پیشنهاد داده است شرایط سنی را در این مصوبه تقلیل داده یا حذف کنند. در این مورد سازمان آتش نشانی عملا نمی تواند اقدامی را انجام دهد و شهردرای نیز تنها می تواند به دولت این موضوع را پیشنهاد دهد.

وی گفت: شرایط سنی در نظر گرفته شده برای هر فرد در حال حاضر 500 میلیون تومان هزینه در بر دارد. لذا برای تغییر یا حذف شرایط سنی باید به امکان عملی شدن شرایط مالی صندوق بازنشستگی شهرداری توجه کرد.