فرهنگ بیشترین بودجه را پس از حمل و نقل در شهرداری دارد

گروه اجتماعی- علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر، با بیان این که بودجه فرهنگی شهرداری پس از  حمل و نقل و ترافیک بالاترین رقم را به خود اختصاص می دهد، عنوان کرد: اهمیت این موضوع نیز در نظام تصمیم گیری شهری پس از حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

وی با تاکید بر این که هر بودجه ای متناسب با ردیفی که اختصاص یافته است باید هزینه شود، اظهار کرد: لذا هر بودجه ای را که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی وشورای شهر از کمیسیون برنامه و بودجه درخواست کرده و مصوب شده است باید در همان قالب و ردیف هزینه شود.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که اگر هر کدام از حوزه های فرهنگی در شهرداری تهران در خارج از مصوبات کمیسوین فرهنگی اقدامی را انجام دهند تخلف محسوب می شود، گفت: این موضوع در تفریق بودجه خود را نشان می دهد و ما به آن رسیدگی می کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که مدیریت شهری فعالیت هایی در حوزه فرهنگی دارد که به حوزه ماموریت مدیریت شهری مرتبط نیست این کمیسیون فرهنگی است که باید در مقابل آن پاسخگو باشد. کمیسیون برنامه و بودجه متناسب با تشخیص این کمیسیون بودجه آن را تخصیص می دهد.

دبیر در پایان تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی، کمیسیون تخصصی است و درخواست های خود  را طبق بررسی های کارشناسی مطرح می کند. حوزه برنامه و بودجه نیز در حوزه مصوبه های شورا روند کاری آنها را بررسی می کند.