مالک با حکم تخلیه، زندانیان آمل را آواره کرد!

گروه اجتماعی- زندان آمل که قدمت بیش از 35 ساله دارد،  و قدیمی ترین زندانی کشور را داشت، از روز جمعه گذشته در حال تخلیه است.

گرچه هنوز هیچ مرجعی رسمی دلیل تخلیه زندان آمل را بیان نکرده اما بر اساس گفته های مردم و شنیده های خبر نگار ما ظاهرا با شکایت یک شاکی خصوصی که یک شهروند خانم از آمل است، این زندان تخلیه شد.

به گزارش خبرنگار افکارخبر از آمل،این خانم مدعی مالکیت، ملک زندان بود که پس از اقامه دعوا سرانجام موفق به بازپس گیری زمین خود می شود.

از روز جمعه زندانیان این زندان به زندان شهرهای همجوار منتقل شدند.

همچنین بر اساس مشاهدات خبرنگار ما صبح امروز نیز تعداد دیگری از زندانیان این زندان باحضور ماموران نیروی انتظامی منتقل شدند.

خانواده های این زندانیان پس از مطلع شدن از تخلیه زندان، در جلوی زندان حضور یافتند.

این زندان هم اکنون در حال تخلیه است اما هنوز بطور کامل تخلیه نشده است.

اما زندان آمل به دلیل داشتن قدیمی ترین زندانی ، در سال 88 معروف شد. چرا که عباس رفیعی‌اخلاقی یکی از زندانیان به عباس ابد معروف شده بود، قدیمی ترین زندانی آمل بود که در تاریخ دوم آبان سال 57 به جرم قتل عمد محکوم به حبس ابد شد و سرانجام پس از31 سال حبس در 24 تیر 88 از زندان آزاد شد.

وی در طول محکومیتش زندان‌ها اوین، تنکاین، ساری، نور و چند‌ سال نیز زندان آمل را تجربه کرده بود که پس از آزادی در سن 73 سالگی جایی برای رفتن نداشت و با کمک مردم در کنار زندان برای وی خانه ای ساخته شد.

 ظرفیت اسمی زندان آمل برای 150 نفر ساخته شده اما در مقاطعی 800 تا 850 نفر در آن دوران کیفر و حبس خود را تحمل می کردند.

مساحت کلی این زندان آحدود دو هزار و  700متر مربع است.

این زندان، زندانیانی از شهرهای همجوار از جمله محمود آباد، ‌چمستان و لاریجان را  پذیرش داشت.