هشدار پلیس فتا

سرهنگ  علیرضا آذردرخش گفت: کاربران مراقب باشند تا در خصوص تبلیغات پیرامون صفحات جعلی نامزدها و مقامات دولتی و چهره های معروف مورد علاقه خود، در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه برخی از این صفحات توسط خود شخص یا نامزدها و مقامات دولتی ایجاد نشده است، تاکید کرد: یکی از مهمترین تهدیدات فضای سایبری جعل هویت است بنابراین کاربران باید به راحتی به این تبلیغات در فضای سایبر اعتماد نکنند.

وی تاکید کرد: افرادیکه در فضای مجازی به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی مثل نامزدهای انتخاباتی و نمایندگان مجلس و غیره، بدون اطلاع آنها، سایت یا کانال درست می کنند با شکایت فردی که صفحه به وی منتسب شده مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

سرهنگ آذردرخش به کاربران توصیه کرد: از واریز وجه نقد به تقاضای سایت های جعلی مذکور در فضای مجازی تحت هر عنوانی خودداری کنند و از ارسال عکس و مطالب شخصی و محرمانه برای این صفحات اجتناب نمایند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا خواستار همکاری افرادی که برای آنها صفحات جعلی ایجاد شده برای برخورد با این پدیده شد و افزود: رسانه ها در این میان می توانند نقش بسیار موثری در اطلاع رسانی از این صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی داشته باشند تا کاربران فریب این صفحات را نخورند.

سرهنگ آذردرخش در خاتمه بیان داشت: هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت گزارشات خود در این خصوص می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت آموزش و بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی مراجعه کنند.