دکتر «راوی دیو» از مرکز پزشکی لس آنجلس دانشگاه کالیفرنیا در مقاله ایی تحت عنوان «۷ راهکار ساده زندگی» بر نکات پیشگیرانه از ابتلا به بیماری قلبی تاکید کرده است.

وی در این گزارش با تاکید بر کاهش وزن، تغذیه بهتر و ورزش کردن، ۷ راهکار را برای داشتن قلبی سالم تر مطرح کرده که در ادامه به آنها اشاره می شود.

وی اولین گام را پیاده روی یا ورزش کردن حداقل به مدت ۳۰ دقیقه و ۵ بار در هفته برای کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سکته عنوان می کند.

دومین گام کنترل کلسترول است.

به گفته وی، «کاهش و کنترل کلسترول خون به جلوگیری از تنگ شدن شریان ها کمک کرده و ریسک انسداد عروق که می تواند منجر به حمله و سکته قلبی شود را کاهش می دهد.»

پیروی از رژیم غذای حاوی چربی کم و فیبر بالا که شامل میوه ها وسبزیجات، غلات کامل، ماهی و سایر پروتئین ها باشد نیز راهکار بعدی است.

وی همچنین بر کنترل فشار خون بالا که عامل پرخطر بیماری قلبی و سکته است نیز تاکید دارد. تحت کنترل نگه داشتن فشار خون از طریق ورزش، مدیتیشن، یا هردو می تواند به کاهش روند فرسودگی قلب و سایر ارگان های بدن کمک کند.

مراقب وزن تان باشید. دیو در این باره می گوید: «وزن بیش از حد، به خصوص در ناحیه اندام میانی، شما را بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا، دیابت و کلسترول بالا که از عوامل پر خطر بیماری قلبی هستند قرار می دهد. حتی کاهش وزن نسبتا کم هم موجب کاهش ریسک ابتلا به این بیماری ها می شود.»

گام بعدی تحت کنترل نگه داشتن قند خون از طریق ورزش و رژیم غذای است. سطح بالای قند خون شما را در معرض ابتلا به دیابت قرار می دهد که در نتیجه موجب تشدید احتمال بروز بیماری قلبی و سکته در شما می شود.

سیگار نکشید. به گفته دیو، «بهترین کاری که شما می توانید برای سلامت قلب تان و سلامت کل بدن تان انجام دهید سیگار نکشیدن است.»