بدقولی دولت به خوزستانی ها / مقصر ریزگردها محیط زیست است

گروه اجتماعی-محمد باقرشریعتی نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر، با بیان اینکه دولت در سال جاری هیچ برنامه ای برای مقابله با ریزگردها و بهبود وضعیت استان خوزستان نداشت و اجرایی نکرد، گفت: ریزگردها و گرد و غبار نفس مردم را بریده و متاسفانه دولت هیچ برنامه ای هم برای مهار آن ندارد.

وی با اشاره به وعده ها و تعهدات دولت برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: از زمانی که بحث ریزگردها و مشکلات ناشی از آن در استان خوزستان مطرح شد و تا اول بهمن امسال بطور جدی پیگیر بودیم تا تعهدات و عده های دولت عملیاتی شود اما متاسفانه دولت وعده های داده شده را فراموش کرده و به هیچ کدام عمل نکرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به بودجه تخصیص داده شده برای مقابله با ریزگردها و کاهش آلودگی گفت: در بودجه امسال 2 هزار میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شد اما ظاهرا این بودجه از سوی دولت تخصیص نیافت و کاری برای حل مشکل نشد.

 شریعتی با اشاره به کمک دولت به مترو و شهرداری تهران تصریح کرد: دولت می توانست بخشی از این کمک ها را به استان خوزستان اختصاص دهد و در خصوص طرحهای وعده داده شده خود از جمله تجهیز دستگاهها و بهبود وضعیت تلابها اقدامی به عمل می آورد.

وی با تاکید بر اینکه مقصر اصلی در این زمینه سازمان حفاظت از محیط زیست است، افزود:انتظار مردم از این سازمان بیش از اینها بود و مردم خواهان حداقل آغاز اجرایی شدن وعده ها، قولهای داده شده و تعهدات هستند اما مسئولین کوتاهی کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: دولت در سال هیچ برنامه ای برای مقابله با ریزگردها نداشت و به نظر می رسد این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد.

شریعتی گفت: در ایامی که ریزگردها در هوای استان مشاهده می شود، مشکلات تنفس و ریوی مردم تشدید می شود و مردم از این وضعیت هم ناراحت هستند و هم شاکی.

وی در خصوص ضرورت تغییر ابتکار بر ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وی وزیر نیست تا مجلس وی را استیضاح کند و تغییر وی در اختیار رئیس جمهور استخگو نیست.