درآمد دولت از ترددهای غیرمجاز هرروز تهرانی‌ها

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به میزان ترددهای غیرمجاز در محدوده طرح زوج و فرد اظهار داشت: آخرین گزارش‌های دریافتی از همکاران ما، حاکی از آن است که به‌طور متوسط روزانه بین 80 تا 100هزار تردد غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به تجهیز تمام معابر ورودی به محدوده طرح زوج و فرد، این ترددهای غیرمجاز در سیستم نیروی انتظامی ثبت شده و جریمه تخلف برای آن‌ها صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار تسنیم، با توجه به جریمه 20هزار تومانی هر بار ورود غیرمجاز به طرح زوج و فرد می‌توان نتیجه گرفت که متخلفان تهرانی می‌بایست روزانه حداقل حدود یک میلیارد و 600 میلیون تا 2 میلیارد تومان جریمه بابت ورود غیرمجاز خود به محدوده زوج و فرد به خزانه واریز کنند.

این آمار ارائه شده از سوی رئیس پلیس راهور در حالی مطرح شده است که پیش از این و در ابتدای اجرای طرح پایش الکترونیکی ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد، وی از ورود غیرمجاز روزانه 150 تا 200 هزار خودرو به این محدوده خبر داده بود. البته مدتی پیش از آن نیز تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود غیرمجاز روزانه 500 هزار خودرو به محدوده طرح زوج و فرد خبر داده و پیش‌تر از آن نیز ایلوش وزیری مدیرعامل کنترل ترافیک تهران از تردد روزانه 300 هزار خودرو به این محدوده پرده برداشته بود.