تهران برفی خواهد شد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور  گفت: بررسی آخرین نقشه ها و داده های هواشناسی امروز چهارشنبه بیانگر فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و بخش هایی از جنوب کشور است که سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد و در برخی نقاط بارش تگرگ و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

احد وظیفه افزود: از اواخر وقت امروز، در نوار غربی کشور از میزان ناپایداری کاسته شده و گستره آن به شمال شرق کشور کشیده می شود.

به گفته وی این سامانه فردا پنج شنبه در بخش هایی از دامنه های البرز شرقی و شمال شرق کشور سبب بارندگی خواهد شد و به تدریج تا اوایل شب فعالیت آن به اتمام خواهد رسید.

وظیفه گفت: در ساعات بعد از ظهر روز جمعه، در برخی مناطق جنوب شرق کشور، رشد ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین با شکل گیری جریانات شمالی در سواحل دریای خزر، افزایش ابر، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده پیش بینی می شود. و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز، مرکز، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در روزهای پنج شنبه و جمعه، مواج پیش بینی می شود.

هوای تهران از امروز ابری، در پاره ای نقاط وزش باد شدید، گاهی رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات رگبار برف گزارش شده است. بر اساس این گزارش در اواخر وقت شاهد کاهش ابر خواهیم بود و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۶ و ۶ درجه سانتی گراد اعلام شده است.