هوای روز انتخابات بهاری است

سازمان هواشناسی کشور در آخرین بررسی نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و تاکید کرد: این سامانه امروز(پنجشنبه) در بخش‌هایی از دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور سبب بارندگی خواهد شد و به‌تدریج تا اوایل شب فعالیت آن به اتمام خواهد رسید؛البته  در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور گاهی وزش باد شدید و گردوخاک نیز دور از انتظار نخواهد بود.

این سازمان برای روز جمعه نیز جوی نسبتا آرام را پیش بینی کرد و در گزارش خود آورده است: در ساعت‌های بعدازظهر روز جمعه در برخی مناطق جنوب شرق کشور رشد ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود؛همچنین در این روز با شکل‌گیری جریانات شمالی درسواحل دریای خزر افزایش ابر، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

طبق پیش بینی این سازمان در روزهای پنجشنبه و جمعه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج  پیش بینی می‌شود .

بنابر داده‌های سازمان هواشناسی کشور از شنبه بعدازظهر و اوایل شب به‌تدریج سامانه بارش‌زای فعالی از غرب و جنوب غرب وارد کشور خواهد شد که گستره فعالیت آن یکشنبه در نیمه غربی کشور و دوشنبه غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شمال، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود که پیامد آن ابرناکی، وزش باد، بارش باران و گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

طبق اطلاعات سازمان هواشناسی کشور دمای هوای هیچ یک از نقاط کشور طی 48 ساعت آینده به زیر صفر درجه نخواهد رسید و اردبیل با یک درجه بالای صفر سردترین نقنطه کشور در 2 روز آینده خواهد بود.

هوای استان تهران نیز کمی ابری درپاره ای نقاط وزش باد خواهد بود که از اواخر وقت روز جمعه و در روز شنبه افزایش ابر و به‌تدریج بارش‌های پراکنده به‌وقوع می‌پیوندد.