پیشنهاد ابتکار برای حل مشکل گرد و غبار خوزستان

معصومه ابتکار در خصوص حل مشکل گرد و غبارهای خوزستان، اظهار داشت: راه‌حلی برای گرد و غباری که از عراق وارد کشور می‌شود، وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: در شرایطی که درگیری‌ها، ناامنی‌ها و ناتوانی دولت‌های مرکزی برای عرصه مدیریت سرزمینشان وجود دارد، مشکلات زیادی نسبت به گرد و غباری که از خارج از کشور می‌آید، خواهیم داشت.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در رابطه با این موضوع نمی‌توانیم چشم اندازی را تعریف کنیم ادامه داد: با برقراری امنیت میتوان تفاهم نامه‌ها و اقدامات بین‌المللی برای حل این مشکل انجام داد البته دو قطعنامه در سازمان ملل دریافت کرده‌ایم، یکی از قطعنامه‌ها در مجمع عمومی این سازمان و دیگری در اجلاس سازمان ملل گرفته شد اما به سرعت به نتیجه نمی‌رسد.

ابتکار با بیان اینکه راه حل کوتاه مدت مشکل گرد و غبارهایی که از بیرون کشور وارد می‌شود، در آیین نامه و مصوبه دولت کاملا آورده شده است از این رو باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هواشناسی باید پیش‌بینی‌ها را اعلام کند تا با تعطیلی و استفاده از ماسک آسیب جدی به سلامت مردم نرسد و همچنین اقدامات لازم برای کاهش آثار آن صورت گیرد.

ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله سیاسی کردن موضوع در مقاطع مهمی مانند انتخابات است چراکه برخی‌ها به جای حل مسئله بیشتر به دنبال بحث سیاسی خودشان هستند.