2 هزار 500 دادخواست برای دفاع از بیت المال/ برخورد جدی با زمین خواران در تهران

گروه اجتماعی-علی کیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره کل برای مقابله با زمین خواری در استان تهران بخصوص لواسانات و رودبار قصران گفت: ما در سال جاری در استان تهران در راستای اجرای تبصره یک ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری جنگل ها و مراتع، تعداد 141 فقره از اراضی که زمین خواران و متجاوزان به منابع طبیعی به تصرف در آورده بودند، را از دست آنها خارج کردیم.

 

وی افزود: مساحت تقریبی این زمین ها، 185 هکتار بود که از ید متصرفان خارج شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تصریح کرد: این اقدامات با همکاری نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع، دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی صورت گرفته است.

کیان اضافه کرد: در اجرای احکام قطعی قضایی نیز تعدد 36 فقره حکم اجرا و مساحت تقریبی 29 هکتار از ید متجاوزان خارج شد.

وی گفت: در مجموع قریب به 214 هکتار از اراضی ملی در طول سال جاری از متصرفین خلع ید و به منابع طبیعی باز گشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در خصوص پرونده های قضایی مطرح شده برای مقابله با زمین خواران نیز گفت: تعداد دادخواست ها و لوایح تنظیمی برای دفاع از بیت المال و اراضی ملی در سال جاری، بیش از 2 هزار 500 مورد بوده و بیش از 622 رای له منابع طبیعی صادر گردید.

کیان افزود: همچنین در سال جاری بیش از 500 فقره دعاوی حقوقی و بیش از 600 فقره دعاوی کیفری برای حفظ اراضی ملی در محاکم قضایی مطرح گردید.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رواج زمین خواری، کوه خواری و حتی پیچ خواری در منطقه لواسانات و رودبار قصران و اقدامات منابع طبیعی در این زمینه گفت: با توجه به وظایف ذاتی و ماموریت منابع طبیعی، نیروهای ادارات منابع طبیعی شهرستان و یگان حفاظت در راستای انجام تکالیف قانونی خود با هر گونه تخلف و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی بر اساس قوانین و مقررات برخورد جدی می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا شما گزارشاتی از زمین خواری، کوه خواری دارید، گفت: گزارشات متعددی به همکاران می رسد که پرونده تشکیل و برخورد لازم می شود.

کیان با بیان اینکه برخی گزارشات صحیح نیست که اقدامی ندارد، گفت: برای گزارش صحیح اقدام کیفری یا حقوقی لازم با توجه به نوع موضوع، انجام می شود.