علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در نشست خبری که امروز(دوشنبه) به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری برگزار شد به انجام جنگل کاری های گسترده در دامنه های شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: هزار هکتار جنگل کاری در15 اسفند ماه در دامنه جنوبی البزر به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه این هزار هکتار در شمال بزرگراه بابایی قرار دارد، افزود: سیستم آبیاری در این هزار هکتار مکانیزه است.

 

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با تاکید بر این‌که در این جنگل کاری از گونه های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی استفاده شده است، تصریح کرد: بیش از هزار و دویست نفر در اجرای طرح جنگل کاری فعالیت داشته اند.

 

مختاری با بیان این‌که امسال سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران آغاز به راه اندازی کمپین هر تهرانی یک درخت کرده است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با این امر گوشه ای از زیبایی های شهر را افزایش دهیم.

 

وی با بیان این‌که در چند سال گذشته فضای سبز تهران برای هر نفر کمتر از 9 متر مربع در شهر تهران بوده است، گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز به ازای هر نفر 16 متر مربع است.

 

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در خصوص توسعه بوستان بزرگ یاس فاطمی، افزود: از 21 اسفندماه سال گذشته 1400 جنگل‌کاری را برای روز طبیعت آماده کرده‌ایم و همچنین 36 کیلومتر جاده سازی، 14 کیلومتر ایمن سازی مسیرهای تردد شهروندان، 16 زمین بازی و 286 آلاچیق در این بوستان به بهره برداری رسیده است.

 

مختاری با تاکید بر این‌که 900 هکتار از جنگل های این بوستان ساماندهی و بازسازی شده است، تصریح کرد: 8 کیلومتر آب در دامنه جنوبی البرز هدایت کردیم که این امر برای 900 هکتار با سیستم مکانیزه در حال انجام شدن است.

 

وی با اشاره به بهره برداری از هزار کیلومتر جنگل‌کاری در دامنه جنوبی البرز یادآور شد: دانشگاه امام حسین(ع) 400 هکتار، اراضی غرب بوستان یاس فاطمی 200 هکتار، شمال بوستان سوهانک 250 هکتار، بالاتر از دانشگاه طلایه در خیابان استخر با 120 هکتار، جنگل کاری شده است.

 

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به کمربند سبز در بخش برون شهری بیان کرد: 38 هزار و 700 هکتار جنگل‌کاری در قالب کمربند سبز فضای سبز انجام شده و تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری طرح 50 هکتار پیرامون شهری تکمیل خواهد شد.

 

مختاری با بیان اینکه 23 هزار درخت به اسم 23 هزار شهید در حال کاشته شدن در محوطه دانشگاه امام حسین (ع) و شمال بزرگراه شهید بابایی منطقه 4، بوستان بزرگ ولایت در منطقه 19، بوستان آزادگان در منطقه 15، بوستان ایثار منطقه 22، است، تاکید کرد: 24 هزار درخت با گونه های گیاهی مناسب با شرایط اقلیمی به سازمان بهشت زهرا(س) ارسال شده که در محوطه بهشت زهرا کاشته خواهد شد.

 

وی به دو پروژه مهم شهر آفتاب و محله شهید هرندی اشاره کرد و گفت: در بوستان هرندی شهر کودک در حال ساخته شدن است.

 

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تاکید کرد: در 3 ماه آینده شاهد حرکت بسیار خوبی در جنوب شهر تهران خواهیم کرد.

 

مختاری به شناسنامه باغات شهر تهران اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس قولی که به شورای شهر داده ایم در جهت حفظ درختان و باغات شهر تهران گام برداشته ایم.

 

وی با تاکید بر این‌که در حال تکمیل کردن پلاک کوبی در شهر تهران هستیم، گفت: تا پایان اسفندماه سال جاری شناسنامه باغات تهران تکمیل خواهد شد.

 

مختاری بیان کرد: اگر اعتبار مورد نیاز در اختیار سازمان بوستان ها قرار گیرد تا سه سال پلاک کوبی شهر تهران را به اتمام خواهیم رساند.