حالا که دوباره خوش اندام شدید، وقت آن است که از افزایش وزن‌تان جلوگیری کنید و وزن جدیدتان را حفظ کنید. احساس فوق‌العاده ای است که یک جفت شلوار جین قدیمی که سال‌ها پیش می‌پوشیدید، حالا اندازه‌تان است. با این‌حال اگر مراقب نباشید، ممکن است متوجه شوید که به آرامی نیم یا یک کیلوگرم وزن اضافه کرده‌اید. برای تثبیت کاهش وزن و جلوگیری از اضافه وزن راه‌هایی وجود دارد.

 

توصیه هایی برای تثبیت وزن کاهش یافته

در اینجا نکاتی برای حفظ کردن وزنی که قبلا کم کرده‌اید، بیان می‌کنیم:

 

1- با خوردن میان وعده‌های سالم وزن کاهش یافته را تثبیت کنید

برای تثبیت کاهش وزن پس از رِژیم لاغری، شما باید مراقب چیزی که می‌خورید باشید. مصرف یک اسنک ناسالم در هنگامیکه وزن کم کرده‌اید، کار آسانی است. با خوردن اسنک‌های سالم از افزایش وزن جلوگیری کنید. پنیر کم کالری، ماست، میوه و سبزیجات، گزینه‌های عالی برای میان وعده هستند. همچنین خوردن سه وعده‌ی غذایی کوچک‌تر در روز، بهتر از مصرف وعده‌های غذایی بزرگ‌تر به تنظیم و تثیت وزن شما کمک می‌کند. این وعده‌های غذایی کوچک‌تر، همراه با مصرف دو میان وعده‌ی سالم، متابولیسم شما را در تمام طول روز فعال نگه می‌دارند.

 

2- تثبیت کاهش وزن با کمتر غذا خوردن

برای حفط وزن کاهش یافته بهتر است تا زمانیکه سیر شوید، غذا بخورید و پس از آن دست از خوردن بکشید. با این کار می‌توانید پس از رِژیم لاغری وزن تان را تثبیت کنید. حتی اگر مقداری غذا در بشقاب‌تان باقی مانده، هنگامیکه احساس سیری کردید دیگر غذا نخورید. غذای باقی مانده را برای ناهار یا یک وعده دیگر کنار بگذارید.

 

3- هیدراته ماندن به تثبیت کاهش وزن کمک می کند

هیدراته ماندن، بخش مهمی از حفظ وزنی است که از دست داده‌اید. هیدراتاسیون به سالم ماندن شما کمک می‌کند. ایده‌ی خوبی است که ۸ لیوان آب در روز بنوشید. آب با فعال نگه داشتن متابولیسم‌تان، به شما کمک می‌کند که کالری بسوزانید. همچنین یک جایگزین سالم برای نوشابه‌های رژیمی و نوشیدنی‌های شیرین می‌باشد.

 

آب، کالری، کربوهیدرات یا چربی ندارد. همچنین سریع‌تر و بهتر از هر چیز دیگری، تشنگی شما را فرو می‌نشاند. سعی کنید از مصرف نوشیدنی‌های ورزشی و آبمیوه اجتناب کنید. آن‌ها نیز محتوای قند بالایی دارند که ممکن است باعث افزایش وزن شود.

 

4- ورزش باعث تثبیت وزن کاهش یافته می شود

برای تثبیت وزن کاهش یافته حتی اگر در باشگاه ورزش می‌کنید، ایده‌ی خوبی است که از هر فرصتی که دارید برای ورزش کردن استفاده کنید. سستی و تنبلی در ورزش کردن بعد از کاهش وزن، کار آسانی است. شما می‌توانید با استفاده از پله‌ها به جای آسانسور وزن جدیدتان را حفظ کنید. همچنین در طول زمان ناهارتان کمی پیاده روی کنید. اگر یک پدر یا مادر خانه دار هستید، ۳۰ دقیقه در روز را برای ورزش کردن کنار بگذارید. بهترین راه برای حفظ وزن، ایجاد یک برنامه ورزشی و پایبندی به آن است. هر چه فعال‌تر باشید، احتمال بیشتری دارد که وزن از دست رفته‌تان را حفظ کنید.

 

 

5- هوشمندانه خرید کردن به تثبیت کاهش وزن کمک می کند

 

هنگامیکه قصد دارید وزن‌تان را حفظ کنید، خرید مواد غذایی به یک مسئله مهم تبدیل می‌شود. از بخش‌هایی که شما را وسوسه می‌کنند دوری کنید. از قبل لیستی از مواد غذایی سالمی که مناسب شما هستند تهیه کنید. از اضافه کردن کیک، آب نبات و چیپس به این لیست خودداری کنید. به جای آن پروتئین خالص، میوه‌ها، سبزیجات و اسنک‌های کم کالری را انتخاب بکنید.

 

6- تثبیت کاهش وزن از طریق بازی کردن با بچه ها

برای حفط وزن کاهش یافته بچه‌های شما، بهترین برگ‌های برنده‌تان هستند. آن‌ها را برای چند ساعت بازی کردن در بعدازظهر یا آخر هفته، بیرون ببرید. بازی‌هایی را انتخاب کنید که به تحرک زیادی نیاز دارند. گرگم به هوا، طناب زدن، قائم موشک و توپ بازی، بازی‌های فوق العاده‌ای هستند که می‌توانید با کودکان‌تان انجام دهید. با فعال بودن و درست غذا خوردن، وزن از دست رفته‌تان را حفظ کنید. کاهش وزن، قسمت سخت ماجرا بود اما اضافه کردن تمام وزنی که از دست داده‌اید، بسیار آسان‌تر است.