تحقق بودجه 94 شهرداری تا سقف 95 درصد/ تبصره های بودجه فرصتی برای توسعه مترو

گروه اجتماعی-علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به این که شهرداری تهران امکان تحقق بودجه سال جاری را بیش از 95 درصد دارد، عنوان کرد: برخی از اخبار حاکی از وضعیت نامناسب مالی در شهرداری است اما شهرداری تا پایان سال با محقق شدن چند موضوع  از جمله عوارض، پروانه های ساختمانی، بهای خدمات و غیره می تواند کسری بودجه خود را جبران کند.

وی با اشاره به پیشنهاد تبصره بودجه توسط شهرداری برای سال 95 اظهار کرد: این رقم  بودجه  علاوه بر بودجه 17 هزار و 800 میلیارد تومانی به شورای شهر پیشنهاد شد و از دید ما تبصره ها در بسیاری موارد می توانند فرصت هایی را برای توسعه شهر ایجاد کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: توسعه خطوط مترو یکی از مهم ترین فرصت هایی است که از محل تبصره های بودجه می توان به آن پرداخت. ممکن است این موضوع در حد یک فرصت باقی بماند و بودجه برای محقق شدن تبصره ها تا پایان سال فراهم نشود اما با توجه به اهمیت برخی از حوزه ها لازم است که این فرصت بیش از هر حوزه ای دیگر برای این بخش ها پیش بینی شود.

دبیر با تاکید بر این که بودجه شورای شهر تهران برای سال آتی باید قطعا بر اساس اولویت های شهر بسته شود، گفت: چه در مورد بودجه و چه در مورد تبصره ها در صورتی که اولویت ها و نفع عمومی را در نظر نگیریم می تواند منجر به تبدیل فرصت ها به تهدید شود.

وی گفت: سال گذشته با بررسی هایی که صورت گرفت ساخت تونل میدان سپاه را از بودجه خارج کردیم. در سال جاری نیز بودجه را با حذف موارد زائد به تصویب می رسانیم. بدون شک آنچه اهمیت دارد بودجه تصویب شده توسط شورای شهر است نه آنچه که شهرداری پیشنهاد می دهد.