جزییات هتک حیثیت خانم جوان توسط فامیل نزدیک

سرهنگ " غلامرضا شهریاری " رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت:در پی شکایت خانمی جوان به پلیس فتا مبنی بر اینکه فیلم ها و تصاویر شخصی و خانوادگی او در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی منتشر شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: با شکایت این خانم بلافاصله پرونده تشکیل و کارشناسان با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل اصلی این عمل مجرمانه را  شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم که او نیز خانمی جوان از اقوام نزدیک شاکی بود در مواجه با مدارک و مستندات پلیس فتا صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی و هتک حیثیت شاکی به علت اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

شهریاری در زمینه انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی هشدار داد و  عنوان کرد : این جرم از جمله جرایمی است که قانون گذار برای آن مجازات ویژه ای را در نظر گرفته است.

وی بیان داشت: به شهروندان به خصوص خانم های جوان که بیشترین قربانیان هتک حیثیت در فضای مجازی هستند توصیه می کنیم  مراقب اطلاعات شخصی و محرمانه خود باشند و به هیچ عنوان فیلم و تصاویر خصوصی خود را در اختیار دیگران  حتی  نزدیکترین اقوام خود قرار ندهند  و اجازه فیلم برداری و عکس برداری از میهمانی ها و مجالس خصوصی خود را نیز به دیگران ندهند.