سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه نشست خبری درمورد انتظارات خود از مجلس جدید اظهار داشت: مردم با شعور و بلوغ سیاسی حماسه دیگری رقم زدند و با توجه به اینکه اولین مطالبه شهروندان بحث مبارزه جدی با مواد مخدر است انتظار پلیس از مجلس جدید این است فراکسیون مبارزه با مواد مخدر را تشکیل دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به همکاری گمرک با پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشف پیش‌سازها اشاره و بیان داشت: اقدامات گمرک در امر مبارزه با مواد مخدر در داخل و خارج بهتر شده است چرا که گمرکات در بحث پیش‌سازها حساسیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

سردار مؤیدی با بیان این مطلب که گمرکات هر نمونه کشف شده جدید را به مراکز آموزشی این پلیس انتقال می‌دهند اعلام کرد: با اقدامات مثبت گمرکات از ورود 30 تن مواد پیش‌ساز جلوگیری شده است.

وی در خصوص مخدرهای شنیداری یا روان‌گردان‌های صوتی اظهار داشت: این مساله در حد شنیده‌ها است؛ ما در کشور چیزی به این نام که خطر جدی باشد را مشاهده نکردیم و چنانچه احساس کردیم اطلاع می‌دهیم؛ باید بگوییم که این موارد از نظر علمی قابل تایید نیست. 

این مقام ارشد انتظامی به اقدامات این پلیس در بحث پیشگیری در حوزه اجتماعی پرداخت و گفت: در سطح مدارس، دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات کارشناسان ما حضور یافته و با مباحث آموزشی بحث تهدید مواد مخدر را به منظور عدم گرایش جوانان به اعتیاد بازگو کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این زمینه تاکنون به بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از اقشار جامعه آگاهی بخشی انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص جلسه این پلیس با دادستانی تهران اظهار داشت: این همکاری در صحنه عمل وجود دارد اما تلاش می‌کنیم که افسران ما با قضات هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

سردار مؤیدی افزود: دستگاه قضا همکاری خوبی با پلیس دارد به خصوص در حوزه تهران بزرگ و می‌خواهیم این مساله را به سایر شهرستا‌ن‌ها نیز تعمیم دهیم.

این مقام ارشد انتظامی به یک نمونه جاسازی مواد در تخته‌ای چوبی پرداخت و با نشان دادن آن تخته گفت: یک گروه مافیایی با طراحی مواد مخدر در تخته چوبی قصد خروج مقداری تریاک را به یکی از کشورهای آمریکای جنوبی داشتند که با اشراف اطلاعاتی ماموران ما از خروج این محموله جلوگیری شد.

سردار مؤیدی خاطر نشان کرد: در این پرونده نیز پلیس هوشمندانه عمل کرد و 3-2 نفر در این زمینه دستگیر شدند و این امر نشان می‌دهد که قدرت کشف پلیس در امر مبارزه با کشف مواد مخدر توانمندانه است.