بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با عبور امواج کم‌دامنه تراز میانی، در برخی مناطق نیمه جنوبی کشور رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ در برخی ساعات انتظار وزش باد شدید در استان‌های گیلان و مازندران وجود دارد.

روز آینده با ورود سامانه بارشی از شمال غرب ناپایداری‌ها به صورت رگبار و رعد و برق‌ در این منطقه آغاز می‌شود و به تدریج بارش پراکنده باران ارتفاعات البرز و برخی مناطق غرب کشور را در بر می‌گیرد.

همچنین با فعالیت شاخه جنوبی این سامانه، در ارتفاعات زاگرس جنوبی، برخی مناطق جنوب، شرق و جنوب شرق، ابرناکی، بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و ورش باد پیش‌بینی می‌شود، این سامانه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود.

آسمان استان تهران روز آینده نیمه ابری، اوایل شب افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 24 درجه و 11 درجه خواهد بود؛ همچنین روز دوشنبه آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

در 24 ساعت آینده‌ چهارمحال و بختیاری با دمای 2 درجه زیر صفر سردترین استان کشور و استان‌های هرمزگان با دمای 26 درجه بالای صفر و‌‌ یزد با دمای 26 درجه بالای صفر، گرمترین استان‌های کشور هستند.