شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران ابلاغ شد

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران برای سال تحصیلی 96-95 برای اولین بار در اسفندماه ابلاغ می‌شود که این میزان در سامانه تعیین شهریه آموزش و پرورش شهر تهران قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه این شهریه بر اساس ساعات مصوب هریک از پایه‌های تحصیلی و فوق برنامه داخل برنامه هفتگی مدارس که توسط مؤسسان در سامانه الگوی شهریه ثبت شده، تعیین شده است، ادامه داد: استفاده دانش‌آموزان از سایر خدمات آموزشی، پرورشی و ورزشی ویژه که باید خارج از برنامه هفتگی مصوب و فوق برنامه رسمی مدرسه برنامه‌ریزی شود، کاملاً اختیاری است.

ثقفی با بیان اینکه بر این اساس برای دوره ابتدایی، 25 ساعت برنامه درسی مصوب و حداکثر 6 ساعت فوق برنامه در نظر گرفته شده است، افزود: برای متوسطه اول، 30 ساعت برنامه مصوب و حداکثر 8 ساعت فوق برنامه، برای متوسطه دوم در شاخه نظری 34 ساعت برنامه مصوب و حداکثر هشت ساعت فوق برنامه و برای شاخه فنی و حرفه‌ای 40 ساعت برنامه مصوب و حداکثر هشت ساعت فوق برنامه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه انعقاد قرارداد بین مدیر واحد آموزشی و ولی قانونی دانش‌آموز بر اساس شهریه قطعی در دو نسخه الزامی است، اظهار داشت: مدیر مدرسه موظف است همزمان با انعقاد قرارداد ثبت‌نام، یک نسخه برنامه هفتگی مدرسه را با رعایت ساعت مصوب هفتگی مدرسه که اعلام شد و به تأیید منطقه رسیده است را به ولی دانش‌آموز تحویل دهد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ملاک پرداخت شهریه توسط ولی دانش آموز واریز وجه شهریه به حساب مدرسه یا چک در وجه مدرسه است، گفت: بنابراین پرداخت هرگونه وجه نقد یا چک حامل، خلاف ضوابط است و مسئولیت آن به عهده اولیا و مدیر واحد آموزشی است.