پژوهشگران به افراد دارای اضافه‌ وزن توصیه می‌کنند برای لاغر شدن هر روز در وعده غذایی خود بادام را قرار دهند.

 

گفتنی است بر‌اساس جدیدترین تحقیقات خوردن بادام می‌تواند سبب ایجاد حس سیری و جلوگیری از بروز اشتهای کاذب شود.

 

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند پژوهشگران به ویژه مصرف بادام را در ازای مصرف تنقلات پرچرب، شور و شیرین به والدین کودکان در حال رشد توصیه اکید می‌کنند تا به این ترتیب مانع از اضافه‌وزن در آنها شده و مواد مغذی برای رشد در اختیار بدن کودکان قرار گیرد.

 

پژوهشگران این نتایج را براساس داده‌های جمع‌آوری شده از 28 خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان و بررسی تغییرات وزنی آنها پس از مصرف بادام به مدت 3 هفته به دست آورده‌اند.

 

پژوهشگران براین اساس به افراد توصیه می‌کنند مصرف انواع دانه‌های آجیل و غلات سبوس‌دار را در رژیم غذایی هفتگی خود قرار دهند البته اجرای این کار منوط به این است که فرد به آجیل آلرژی نداشته باشند به ویژه در کودکان مصرف آجیل باید با احتیاط صورت گیرد.

 

به گفته‌ محققان در طول سالهای اخیر سرانه مصرف آجیل به شدت کاهش یافته و مصرف غذاهای شور، ترش و شیرین چون چیپس و پفک و کیک‌های شکلاتی به شدت افزایش یافته است.

 

پژوهشگران هشدار می‌دهند مصرف غذاهای پرچرب و شیرین می‌تواند از دوران کودکی سبب افزایش وزن کودک شود و علاوه بر تأخیر در رشد و بلوغ زودرس باعث شود تا کودک در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن غیرواگیر چون مشکلات قلبی عروقی، کلیوی و حتی بروز سکته قلبی و مغزی زودرس قرار گیرد.

 

پژوهشگران در عین حال برای بیشتر کردن اثربخشی آجیل توصیه می‌کنند انواع دانه‌های آجیل به صورت خام و بدون نمک مصرف شود و همچنین دانه‌های تازه آجیل مصرف شود.

 

از جمله دیگر دانه‌های آجیل که حاوی انواع ویتامین‌ها برای حفظ سلامت بدن است می‌توان به گردو، فندق، پسته، انواع مغز تخمه‌ها از جمله مغز تخمه کدو، بادام هندی، نخودچی و همین طور کشمش اشاره کرد.