سفره عید معلولان خالی از تدبیر دولت است

علی‌همت محمودنژاد ،اظهار داشت: با آنکه مسئولان کشوری و رئیس جمهور در خصوص تدبیر دولت در زمینه‌های مختلف بین‌المللی، اقتصادی و علمی سخن می‌گویند اما متاسفانه شاهد هستیم که سفره عید معلولان در آستانه سال نو خالی از تدبیر دولت است و هیچگونه خدماتی به معلولان در آستانه سال نو ارائه نمی‌شود

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید تنها به 300 هزار نفر از جمعیت 3 میلیون نفری معلولان در کشور عیدی داده است که رقم آنان نیز به میزان یک ماه مستمری (50 هزار تومان) است.

محمودنژاد بیان داشت: جمعیت انبوهی از معلولان در آستانه سال نو هیچگونه تسهیلاتی را از دولت دریافت نکرده‌اند که امیدواریم مسئولان مربوطه در این زمینه پاسخگو باشند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ضمن انتقاد از عدم توجه رئیس جمهور به مشکلات و موانع معلولان در جامعه خاطر نشان کرد: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم به جای سرکشی نمادین و سمبولیک از مراکز نگهداری معلولان و سالمندان در شب عید، با نگاهی واقعی به زندگی معلولان اقداماتی را انجام دهد که باعث ارتقا سطح زندگی معلولان شود.

وی همچنین به عملکرد علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقاد کرد و گفت: از زمان حضور وی در این وزارتخانه هیچگونه اقدام مؤثری برای معلولان انجام نشده است که امیدواریم شخص رئیس جمهور در این زمینه تدبیری را اتخاذ کند.

محمودنژاد تصریح کرد: امیدوارم وزیر رفاه از حالت بی‌دغدغگی و عدم توجه به مشکلات معلولان خارج شود و حقوق معلولان را در دولت استیفاء کند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با اشاره به تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت گفت: این کار نیز با پیگیری‌های انجمن‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه معلولان انجام گرفت والا نه دولت و نه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار خاصی برای معلولان انجام نداده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عدم آشنایی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشکلات واقعی معلولان باعث شده است که این مشکلات همچنان باقی بماند.