ادعای وکیل زنجانی درباره بانک خارجی صحت ندارد

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و سومین نشست سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی در مورد اخبار منتشره درباره قاچاق کالا و به‌خصوص قاچاق میوه در آستانه شب عید و اقدامات قوه قضائیه در این خصوص، اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیر نظر دولت فعالیت می‌کند و همچنین بخشی نیز مربوط به کنترل بازار است که تحت نظر تعزیرات حکومتی اقدام می‌کند و وزیر دادگستری مسئول تعزیرات است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: قوه قضائیه فارغ از این امر نیست، اگر چنانچه ما نیز اطلاع پیدا کنیم و به‌خصوص قاچاق عمده‌ای صورت گرفته و احیاناً دستگاه متولی نمی‌تواند یا مطلع نشده با همکاری آنها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی گفت: از دادستان‌ها نیز خواسته‌ایم که کمک کنند هم به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هم به تعزیرات حکومتی؛ البته این موارد اختصاص به شب عید ندارد؛ چراکه در حوزه قاچاق با مواردی مواجهیم که وسایلی همچون دارو، مواد آرایشی فاسد و... وارد می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه تأکید کرد: دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم وظیفه دارد برخورد کند و به صرف آنکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات وجود دارد از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکند.

اژه‌ای در مورد آخرین وضعیت پرونده مدیر شرکت پتروپارس اظهار داشت: خبری ندارم.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگاری در مورد ادعای وکیل بابک زنجانی در مورد اینکه بانک خارجی معرفی‌شده از سوی وزارت نفت از دریافت پول بابک زنجانی خودداری می‌کند، تصریح کرد: مطلقاً چنین چیزی نیست؛ متأسفانه بارها فرجه داده شده و اعلام شده اگر پول را برگردانند در مجازات تأثیر دارد.

وی گفت: تا الان برای بانک مرکزی، وزارت نفت، دادگاه و دادسرا احراز نشده که بخواهند پول را پرداخت کنند یا پول را داشته باشند که بخواهند پرداخت کنند؛ البته امروز هم دیر نشده و می‌توانند پرداخت کنند.