برنده عتبات شده‌اید «80 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد»

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه به کلاهبرداری پیامکی با مضمون شما برنده عتبات عالیات شده‌اید پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه با این روش کلاهبرداری 23 نفر 80 میلیارد تومان از حساب مردم برداشت کردند.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: این پرونده 23 متهم دارد و 11 هزار شاکی که اغلب متهمان در زندان بودند و 11 نفرشان به دلیل قتل و مواد مخدر حکم اعدام داشتند.

وی افزود: این متهمان با 4 هزا سیم کارت و 300 تلفن همراه با عنوان شما برنده عتبات شده‌اید از مردم کلاهبرداری کردند؛ فقط 12 نفر پولشویی را انجام می‌دادند.

این مقام ارشد پلیس فتا با پیش‌بینی این مطلب که تعداد شاکیان به 14 هزار نفر افزایش یابد، گفت: متهمان با روش کارت به کارت 80 میلیارد تومان از حساب 11 هزار شهروند برداشت کردند.

سردار هادیانفر به پرونده‌های ملی و استانی پرداخت و گفت: در 45 فقره پرونده استانی و در ادامه رسیدگی به آنها بیش از 30 تا 60 فقره پرونده در استان‌های دیگر تشکیل شد که در ادامه نیز 2256 پرونده به وجود آمد. 

رئیس پلیس فتا افزود: شبکه‌ای را کانونی در گلستان تشکیل داده بود و در کرمانشاه آقایی مثل آن را اجرا و نفر سومی نیز در جایی دیگر دنبال می‌کرد که در بررسی‌ها دریافتیم که یک نفر تمام این شبکه‌ها را اداره می‌کند و اعضای یک خانواده‌اند که برداشت غیرمجاز می‌کنند.

وی به تقسیم‌بندی جرایم انجام شده در استان‌ها پرداخت و اظهار داشت: بیشترین جرایم مربوط به تهران بزرگ، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی و اصفهان است.

رئیس پلیس فتا کمترین جرایم را در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، همدان و شرق تهران اعلام کرد.

این مقام ارشد اجرایی در خصوص طرح‌های اجرایی پلیس در مبارزه با فساد و فحشا، مواد مخدر، قماربازی، هتک حرمت اعلام کرد: بیش از 2508 مورد از طرح‌ها و سایت‌ها شناسایی شده و در مرکز مقابله برخورد شده است.

وی ادامه داد: در حوزه سایت‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های موبایل پایه از جمله تلگرام، واتس‌آپ و ... در جهت سالم‌سازی فضا غالباً با تذکر و هشدار که به 3077 صفحه بوده است.

سردار هادیانفر در خصوص شناسایی و حذف صفحات تروریستی اعلام کرد: 310 مورد بود که 252 مورد مربوط به خارج از کشور بود که به فیس بوک و ... ابلاغ شد که در نهایت حذف گردیدند؛ 42 صفحه غیرفعال بودند و برای 16 صفحه در حال اقدام هستیم.