حسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه نشست معاون امور زنان و خانواده با مدیران کل امور بانوان دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: اولین جلسه ستاد برنامه‌های نوروزی تشکیل شده است و جلسه دوم این ستاد هفته ‌آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کلیه امکانات اعم از موزه‌ها، هتل‌ها و خدمات گردشگری در اختیار گردشگران نوروزی قرار می‌گیرد و هفته آینده جزئیات این برنامه‌ها اعلام می‌شود.

هاشمی در خصوص شکایت‌های نامزدهای انتخاباتی گفت: شکایت نامزدها از انتخابات در این دوره نیز وجود داشته است اما در مقایسه با دوره‌های گذشته بسیار کمتر شده است.

استاندار تهران در مورد برخورد با دست‌فروش‌ها گفت: اختلاف‌نظرهایی در این زمینه وجود دارد اما با تشکیل جلسه هماهنگی‌های لازم در بین دستگاه‌ها انجام شده و قرار شد در چارچوب برنامه‌های مشخص این موضوع مدیریت شود.

وی افزود: نگرانی از موضوع دست‌فروش‌ها در بسیاری از صنوف به وجود آمده که با کمک اتاق اصناف، وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری، فرمانداری و شهرداری و نیروی انتظامی امیدواریم بتوانیم به نتیجه برسیم البته نمی‌شود حرکت خلاف دست‌‌‌فروشان را تأیید کرد.

هاشمی افزود: ما بر ساماندهی دست‌فروشان تأکید داریم و مانند بقیه نقاط جهان باید مکان‌هایی را برای ‌آنها مشخص کنیم به نظر می‌رسد شهرداری مکان‌هایی را برای آنها در نظر گرفته است که بنده نیز آنها را تأیید می‌کنم.