افراد گیاهخوار به دلیل فقدان ویتامین B5 در گروه غذایی خود، بیشتر در معرض ریزش مو هستند.به گفته متخصصان تغذیه امروزه به نقش تغذیه بر سلامت بیش از پیش توجه می‌شود، اما بسیاری از افراد هستند که می‌خواهند با تغذیه مناسب به شادابی موهای خود بیفزایند که این موضوع در زنان بیشتر هویدا است. آنها معتقدند عوامل زیادی می‌تواند در ریزش مو مؤثر باشد که تغذیه نامناسب هم یکی از این عوامل محسوب می‌شود.

کمبود پروتئین از جمله مواردی است که باعث ریزش مو می‌شود، از منابع غنی پروتئین می‌توان از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، لبنیات و به خصوص پروتئین سویا نام برد. پزشکان تغذیه می گویند در ویتامین ها، گروه B نقش به‌سزایی دارد که از جمله پراهمیت‌ترین آن‌ها می‌توان به بیوتین و B5 اشاره کرد که در گوشت، سبزیجات برگ تیره و غلات سبوسدار به وفور یافت می‌شود. این متخصصان تغذیه به عوامل مؤثر در ریزش مو اشاره کرد و یادآور شدند کم‌خونی نیز به دلیل کمبود آهن به ویژه در زنان بیشتر باعث ریزش مو می‌شود که باید از منابع غنی آهن نظیر جگر، گوشت قرمز و حبوبات بهره‌مند شد.

ریزش مو در زنان می‌تواند نشانه ای از وجود یک مشکل گوارشی و یا نتیجه ناکافی بودن اسید معده یا کمبود پروتئین، روی و دیگر مواد معدنی باشد که از سنین پایین‌تر خود را نشان می‌دهد، ولی در مردان در سنین بالا به دلیل مصرف غذاهای پرچرب بیشتر مشاهده می‌شود و می‌توان با پیروی از یک رژیم کم چرب میزان این عارضه را کمتر کرد. آنها در پایان اظهار داشتند افرادی که برای کاهش وزن از aرژیم های غذایی استفاده می کنند باید حتما همه گروههای غذایی را در برنامه خود داشته باشند تا دچار ریزش مو نشوند.همچنین حتی‌الامکان باید مصرف شکر، پفک و اسیدهای چرب را در برنامه غذایی خود محدود کنیم تا موهایی سالم و شاداب داشته باشیم. در ضمن افرادی که با مصرف داروهای شیمیایی قصد کنترل ریزش موی خود را دارند حتما باید زیر نظر پزشک متخصص این کار را انجام دهند تا از صدمات احتمالی بکاهند.