سرقت از منزلی در فرجام – خیابان سراج چندی قبل به کلانتری تهرانپارس اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل، زنی جوان به آنها گفت پس از بازگشت به منزل متوجه سرقت طلا و جواهرات داخل خانه به ارزش تقریبی ٥٠‌ میلیون تومان شده است.  کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی پس از تشکیل پرونده مقدماتی به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه چهار تهران، مسئول تحقیق دراین‌باره شدند.

 

تیم بررسی صحنه سرقت بعد از بررسی صحنه جرم در نظریه کارشناسی اعلام کرد سارق یا سارقان بدون تخریب در ورودی آپارتمان، با اطلاع از غیبت شاکی و همچنین محل دقیق نگهداری طلا و جواهرات، اقدام به سرقت کرده‌اند.  کارآگاهان با توجه به این نظریه برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به تحقیق از دوستان و اطرافیان شاکی پرونده پرداختند. زن جوان در اظهارات خود بیان کرد در طول روز در محل کار به سر می‌برد و روز سرقت نیز طبق روال، در محل کارش حضور داشت.

 

وی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «زمانی‌که وارد خانه شدم، به هیچ‌عنوان متوجه سرقت نشدم چون هیچ‌گونه به‌هم‌ریختگی در وسایل منزل وجود نداشت تا اینکه پس از مراجعه به محل نگهداری طلا و جواهرات خود متوجه سرقت آنها شدم». دو روز پس از تشکیل پرونده سرقت منزل، شاکی بار دیگر به کلانتری تهرانپارس مراجعه و این بار بیان کرد همسرش به نام محمد (٣٩ساله) دو روز است که از خانه خارج شده و برنگشته است.  با طرح این شکایت، پرونده دیگری دراین‌خصوص تشکیل شد اما قبل از اینکه تحقیقات دراین‌باره به نتیجه برسد، زنی دیگر به پایگاه چهارم پلیس آگاهی مراجعه و بیان کرد همسرش چند روز پیش از خانه خارج و سپس ناپدید شده است. زمانی‌که مشخصات و تصاویر همسرِ این زن از وی اخذ شد و مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد هر دو مرد گمشده درواقع یک نفر هستند. بلافاصله تحقیقات از محل سکونت شاکی پرونده دوم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و این زن پس از مراجعت به خانه و وارسی اموال داخل خانه، به مأموران اعلام کرد همه طلا و جواهراتش به سرقت رفته است.  با توجه به شیوه و شگرد محمد در فریب دو شاکی و سرقت طلا و جواهرات از منازل هر دو نفر آنها، دستگیری وی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی، اطلاع پیدا کردند متهم پس از آخرین سرقت، به‌عنوان سرایدار و نگهبان در یک مجتمع مسکونی در غرب تهران مشغول به‌کار شده است.

 

با شناسایی دقیق مخفیگاه متهم در محدوده بزرگراه شهید اشرفی‌اصفهانی، او دستگیر شد و به سرقت از منزل هر دو شاکی اعتراف کرد.  در ادامه رسیدگی به پرونده، سومین زن مالباخته نیز پس از اطلاع از دستگیری متهم، به پلیس آگاهی مراجعه و او را شناسایی کرد. این زن در شکایت خود بیان کرد: چندی پیش با متهم ازدواج کردم تا اینکه پس از گذشت مدت کوتاهی، وی به بهانه پیگیری اقدامات اداری درباره ساختن آپارتمان در محل زمین پدری من، اقدام به گرفتن وکالت کاری در‌این‌باره کرد اما پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه شدم وی قصد داشت با تهیه این وکالت اقدام به کلاهبرداری از من کند، او دقیقا از همان زمان ناپدید شد تا اینکه چند روز پیش متوجه شدم همه طلا و جواهراتم به ارزش تقریبی ٣٠‌ میلیون تومان توسط وی به سرقت رفته است. سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: در بررسی اسناد و مدارک شناسایی به‌دست‌آمده از متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات زنی شدند که متهم به این شیوه و شگرد (ازدواج با شکات) اقدام به جلب اعتماد و درادامه سرقت اموال باارزش آنها ازجمله طلا و جواهرات کرده است؛ متهم در تحقیقات اولیه به سرقت طلا و جواهرات هر سه شاکی پرونده اعتراف کرد و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات و مالباختگان، در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.  سرهنگ افراسیابی با تأکید بر این اصل که «هویت و اظهارات شکات به‌ویژه در چنین پرونده‌هایی کاملا محرمانه محسوب می‌شود»، گفت: از مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد فریب، کلاهبرداری یا سرقت اموال قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، جنب کلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه کنند.