«انتقاد از ابتکار در همایش ائمه جمعه تا ذکر نام برخی زمین خواران در رودبار قصران»

گروه اجتماعی-اخیرا بنا به درخواست معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست همایش ائمه جمعه استان تهران در محل سازمان در پارک پردیسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز،این همایش روز شنبه پانزدهم اسفند همزمان با روز درختکاری برگزار شد و حاضران در همایش با غرس نهالی این روز را گرامی داشتند.

معصومه ابتکار در این مراسم گزارشی در خصوص هوای پاک، منابع طبیعی و محیط زیست ارائه کرد و سپس ائمه جمعه استان تهران نظرات خود را بیان داشتند و تبادل نظر شد.

در این جلسه برخی از ائمه جمعه به انتقاد از عملکرد معصومه ابتکار پرداخته و خواستار عملکرد جدی این سازمان در انجام وظایف خود شدند.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین محمد علاالدینی امام جمعه دماوند در بخشی از سخنان خود نسبت به تخریب فضای بکر و دست نخورده دماوند به بهانه گاز کشی به منطقه لاریجان آمل گلایه داشت و اعلام کرد که هرچند بهره مندی مردم لاریجان از نعمت گاز حق آنهاست اما نباید به بهانه عبور لوله گاز این زمین ها و کوهها تخریب شوند.

وی همچنین در این جلسه اعلام کرد نسبت به بلند مرتبه سازی در تهران و شهرستانها انتقاد کرد و گفت: ظاهرا سازمان حفاظت از محیط زیست نه تنها موفق نشده جلوی بلند مرتبه سازی در تهران را بگیرد بلکه در شهرستانها هم بلند مرتبه سازی شروع شده و ادامه دارد.

امام جمعه دماند همچنین از وجود سگهای ولگرد در استان تهران و حواشی شهرها و بی توجهی سازمان مذکور به این مساله اشاره کرد و خواستار چاره اندیشی در این مساله شد.

همچنین یکی دیگر از ائمه جمعه به ساخت و سازهای غیر مجاز در کشور و تخریب محیط زیست و بی توجهی این سازمان اشاره کرد و گفت: در گذشته در شهر مشهد مقدس از ارتفاع معمولی، می توانستیم گنبد امام رضا (ع) را ببینیم اما حالا حتی وقتی هواپیما هم در حال فرود آمدن است، دیگر حرم دیده نمی شود.

بر اساس این گزارش امام جمعه رودبار قصران نیز در این جلسه نسبت به موضوع زمین خواری و کوه خواری در منطقه اشاره کرد و گفت: در این منطقه دیگر زمینی نمانده تا زمین خواری شود. فرصت طلبان به سمت کوهها رفتند.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی با تاکید بر اینکه محیط زیست منطقه باید سالم بماند، گفت: کوه خواران برای تصرف منابع طبیعی از مسیرهای فرعی تردد می کنند و مصالح برای ساخت و ساز می برند.

بر اساس گزارش خبرنگار ما ابتکار برخی از انتقادات ائمه جمعه را وارد دانست و توضیحاتی ارائه کرد.

در این جلسه اعلام شد که محیط بانان بخش رودبار قصران بجای مراقبت از حیوانات و حفظ و حراست از نسل حیوانات، از زمین خواران و کوه خواران مراقبت می کنند تا بیت المال را تصرف نکنند.

همچنین در حاشیه این جلسه در بین صحبت برخی افراد در خصوص زمین خواری، نام برخی زمین خواران و افراد سود جو منطقه برده شده که با استفاده از نفوذ و سوء استفاده از قدرت به دنبال زمین خواری و کوه خواری هستند.