دوازدهم اسفند مرد جوانی با حضور در شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران اعلام کرد طاهر برادر 40 ساله‌اش مفقود شده است و چند روز از وی خبری ندارد، مرد جوان در ادامه اظهاراتش به بازپرس گفت: طاهر مهندس معماری است و وضعیت مالی خوبی دارد، طاهر در منزل مجردی¬اش زندگی می¬کند، من به منزل وی نیز مراجعه کردم اما خبری از طاهر نبود.

با اعلام مفقودی طاهر، تحقیقات برای پیدا کردن وی توسط مأموران اداره پلیس آگاهی آغاز شد و در بررسی¬های اولیه کارآگاهان متوجه شدند همزمان با مفقودی طاهر، 2 میلیون تومان وجه نقد از حسابش برداشت شده است. در تحقیقات تکمیلی، 16 اسفند دختر 30 ساله‌ای که با کارت عابر بانک طاهر مقداری طلا خریداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد. پس از تحقیقات از دختر جوان وی مدعی شد کارت عابر را از پسری به نام اکبر گرفته است. دختر جوان در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود 4 ماه از آشنایی من با اکبر می¬گذرد و با وی قصد ازدواج داشتم، اکبر این کارت را به من داد و گفت نزدیک عید است و برای خودم خرید کنم. من نیز با این کارت مقداری طلا خریدم و از سرقتی بودن آن خبری ندارم.

پس از اظهارات دختر جوان تلاش برای دستگیری اکبر آغاز شد و سرانجام وی 20 اسفند دستگیر و به اداره پلیس آگاهی منتقل شد. اکبر در ابتدای تحقیقات منکر آشنایی با طاهر بود اما در ادامه مجبور به گفتن حقیقت و افشای راز یک جنایت شد، وی درباره نحوه آشنایی با طاهر به مأموران گفت: سه ماه پیش با طاهر در مترو آشنا شدم و بعد از آشنایی ارتباطم با وی بیشتر شد. طاهر چندین بار در رابطه با کارش صحبت کرد و فهمیدم که وضعیت مالی خوبی دارد، من نیز که تازه از کار، بیکار شده بودم، وسوسه شدم و تصمیم گرفتم با طراحی نقشه‌ای از وی سرقت کنم.

اکبر30 ساله اظهاراتش به مأموران را اینگونه ادامه داد: شب حادثه نزدیک منزل طاهر منتظرش بودم تا اینکه وی با خودروی اپتیمایش وارد پارکینگ شد، من نیز از فرصت استفاده کردم و زمانیکه درب پارکینگ هنوز بسته نشده بود وارد ساختمان شدم و  با گذاشتن چاقو زیر گلوی طاهر با زور عابر بانک و رمزش را گرفتم. همچنین آب میوه مسمومی را که درست کرده بودم به طاهر خوراندم و پس از بیهوش شدن طاهر دست و پایش را با چسب پلاستیکی بستم و  وی را درون صندوق عقب ماشینش انداختم. بعد از این ماجرا نیز کمی داخل خیابان پرسه زدم و در خیابان پیامبر مرکزی نزدیک به پاساژ کوروش، خودرو را پارک کردم و از آنجا گریختم.

با حضور مأموران در محل پارک خودرو، جسد طاهر کشف شد و مراتب این قتل به بازپرس کشیک قتل اطلاع داده شد. با حضور سجاد منافی آذر؛ بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران در محل کشف جسد و بررسی اولیه کارشناسان پزشکی قانونی مشخص شد حدود 8 روز از قتل طاهر می‌گذرد. سرانجام با دستور بازپرس پرونده، جسد طاهر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم نیز در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.