سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مدافع سه تن از روزنامه‌نگاران بازداشت شده (احسان مازندرانی، عیسی سحرخیز و داود اسدی)  با اعلام این خبر اظهار کرد: محاکمه روزنامه‌نگارانی که بازداشت شده بودند، تمام شده و فقط رسیدگی به پرونده عیسی سحرخیز باقی مانده که فکر می‌کنم هفته آینده برگزار شود.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه دادگاه احسان مازندرانی (مدیر مسئول بازداشت شده روزنامه فرهیختگان) روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار و آخرین دفاع اخذ شد افزود: قرار است تا دوشنبه هفته آینده آخرین لایحه دفاعی خود را تحویل دهیم و سپس منتظر حکم دادگاه می‌مانیم.

به گفته علیزاده طباطبایی، روزنامه‌نگاران بازداشت شده، از بند دو الف به بند هشت زندان اوین منتقل شدند. 

علیزاده طباطبایی پیشتر درباره اتهامات افراد بازداشت شده به خبرنگار تسنیم گفته بود که در این پرونده بازپرس معتقد بود اقدامات اینها فقط مصداق فعالیت تبلیغی علیه نظام است اما دادستان عقیده داشت این اقدامات علاوه بر فعالیت تبلیغی علیه نظام، مصداق اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و توهین به مقامات است. البته برای برخی از متهمان علاوه بر اتهامات یادشده، نشر اکاذیب هم گرفته‌اند. موضوع برای حل اختلاف به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شد که دادگاه به‌نفع دادستان نظر داد.