ظهر روز دهم اسفند  دستگیری سارق جیب بر در داخل اتوبوس خط BRT راه آهن – تجریش به کلانتری 105 سنایی اعلام شد . با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که فردی 40 ساله در حین انجام سرقت به شیوه جیب بری توسط مسافران اتوبوس شناسایی و دستگیر شده است.

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جیب بری" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 6 تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

35 فقره سابقه دستگیری در پرونده متهم

با انتقال متهم به نام افشین 38 ساله  به پایگاه سوم پلیس آگاهی بررسی سوابق وی توسط کارآگاهان انجام و مشخص شد که او از سال 1364 تاکنون  35 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله  دهها فقره سرقت، ایراد ضرب و جرح عمدی ، موادمخدر ، اخلال در نظم عمومی ، شرب خمر ، جرایم اخلاقی ، قدرت نمایی با سلاح سرد ، اقدام علیه امنیت ملی و ... بارها دستگیر و آخرین بار نیز در شهریور سال گذشته دستگیر شده است.

 

دستگیری جیب بری که در 30 سال 35 بار به زندان رفته بود 

 

متهم که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، صراحتا به دهها فقره جیب بری در خطوط BRT سطح شهر تهران اعتراف و عنوان کرد که پس از آزادی از زندان، سرقت های خود را اینبار به شیوه جیب بری در داخل اتوبوس های درون شهری ( BRT ) از سر گرفته است.

 

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت های جیب بری در خطوط BRT سطح شهر تهران و سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و به برای  شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس  پرونده صادر شد.  شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند می توانند برای  پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.