کسب رتبه اول کاهش تلفات برای ششمین سال متوالی

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست رسانه‌ای خود پیرامون تمهیدات نوروزی عملکرد این پلیس اشاره و اظهارداشت: برای ششمین سال متوالی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ موفق به کسب رتبه اول از حیث کاهش تلفات بر اساس آمار پزشکی قانونی شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به آمار 11 ماهه امسال پرداخت و تصریح کرد: 9 درصد کاهش تلفات داشته‌ایم؛ یعنی 56 نفر نسبت به سال قبل کمتر در تصادفات کشته شده‌اند.

وی به نرخ تلفات تصادفات رانندگی پرداخت و بیان داشت: نیمی از تلفات مربوط به عابران پیاده است و این گروه تا 49 درصد کشته شدگان بالاترین نرخ تلفات را دارد؛ موتورسواران با 28 درصد جایگاه دوم و رانندگان با 9 درصد سهم تلفات جایگاه سوم ررا به خود اختصاص داده‌اند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی پایتخت ادامه داد: 83 درصد از تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را آقایان و 17 درصد را خانم‌ها.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به سن فوت شدگان پرداخت و ادامه داد: 39 درصد بالای 50 سال، 26 درصد 30 تا 50 سال، 24 درصد 20 تا 30 سال و 10 درصد سن کمتر از 20 سال دارند و با توجه به آنکه تلفات مربوط به سن بالای 50 سال است باید در این زمینه تمهیداتی اندیشید.