برنج‌های آلوده در تهران کشف نشده است

علی اکبر پوراحمدنژاد در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران که با حضور سیدحسین هاشمی استاندار تهران برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 12هزار پرونده در حوزه قاچاق در سال 94، تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه قانون مبارزه با قاچاق از سال 93 اجرایی شده است گفت: مردم را باید نسبت به بحث قاچاق آگاه کنیم.

پوراحمدنژاد افزود: امسال توانستیم 127 پرونده‌ای را که سالیان سال زمین‌گیر شده بود را پیگیری و تعیین تکلیف کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: شناسایی انبارهای سطح استان تهران آغاز شده است .

وی با تاکید بر اینکه سال 95، سال تهاجمی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است اظهار داشت: با اجرای رصد حمل و نقل خودروهای سنگین ورودی کلان قاچاق کالا به استان به شدت کاهش پیدا کرده است.

پوراحمدنژاد بیان داشت: در بخش تامین سلامت مردم با کسی تعارفی نداریم و بر اساس قانون عمل می‌کنیم و هنگامی که جهاد کشاورزی بر اساس قانون اعلام می‌کند سلامت محصولی را تضمین نمی‌کند ما مکلف هستیم قانون را اجرایی و آن محصول را منهدم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امسال بررسی‌هایی درباره پاساژ علاءالدین و ساختمان ایرانیان انجام شده است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان تهران اگر چه مبدا قاچاق کالا نیست ولی مقصد عمده قاچاق کالا محسوب می‌شود.

پوراحمدنژاد خاطر نشان کرد: آمارهای کشفیات محصولات قاچاق نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی بیان داشت: بخشی از کشفیات ما کالاهای خارجی نیست ایرانی است که برای زدن یک مارک در تورهای بازرسی ما قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران  خاطر نشان کرد: 26 درصد رشد کشفیات موبایل داشته‌ایم که با اجرای ریجستر از سال 95، شاهد کاهش گوشی‌های قاچاق خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در بحث میوه‌های قاچاق فعالیت‌های خوبی رخ داده است گفت: در ایام پایان سال به ناگاه میوه‌های خارجی وارد می‌شود و فروش محصولات داخلی با مشکل مواجه خواهد شد که این اقدام موجب تشدید بازرسی‌ها و کشف مقادیر زیادی میوه‌های قاچاق شده است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با تاکید بر اینکه محموله‌های بزرگی را کشف کرده‌ایم گفت: پرونده این کشفیات در مراجع قضایی در حال بررسی است.

وی بیان داشت: اگر کالای سلامت‌محوری به صورت قاچاق کشف شود در صورت نیاز استفاده می‌شود ولی اگر کالایی سلامت مردم را به خطر بیندازد قطعا بر اساس قانون از بین خواهد رفت.

پوراحمدنژاد بیان داشت: در سال 94 عمدتا سعی کردیم بحث تدافعی را در قاچاق کالا داشته باشیم تا مردم نیز در این فضای سختگیرانه قرار بگیرند ولی در سال 95 به صورت تهاجمی اقدام می‌کنیم.

وی افزود: اگر فردی سه مرتبه نسبت به قاچاق کالا اقدام کند قاچاقچی حرفه‌ای اطلاق می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران درباره میوه‌هایی که اخیرا امحا شده است گفت: هرگونه میوه‌ای را که مصرف آن را جهاد کشاورزی رد اعلام کند قطعا امحا خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال 38 تن کالا کشف شد که 27 تن آن قابلیت مصرف نداشت و بر اساس رای مرجع قضایی که تمامی مولفه‌ها را در نظر می‌گیرد آن میوه‌ها امحا شد.

پوراحمدنژاد درباره برنج‌های آلوده در تهران نیز گفت: برنج آلوده‌ای در تهران کشف نشده است.

وی با اشاره به اینکه با مافیای قاچاق کالا چه برخوردی خواهد شد گفت: قطعا هر فردی در هر جایگاهی برخلاف قانون اقدام کند و خلاف آن محرز شود با آن برخورد قضایی خواهد شد.