دیوار مهربانی به رم هم رسید+عکس

 در یکی از خیابان های شمالی شهر رم دیوار مهربانی به همت دانشجویان رشته ادبیات ایتالیایی و مدرسه بین المللی 'IB Art ' با همکاری والدین دانشجویان و هنرمندان و بر اساس الگوی دیوار مهربانی ایران شکل گرفت.

 

دیوار مهربانی به رم هم رسید(+عکس)

 

برروی این دیوار جمله معروف 'آن چیزی را که نیاز نداری بگذار و آن چیزی را که نیاز داری بردار' نوشته شده است. بر روی دیوار مهربانی هدایایی از سوی افراد ناشناس آویزان شده و افراد نیازمند می توانند بدون اینکه چیزی درخواست کنند، از آن استفاده کنند.

بر اساس نخستین سرشماری در شهر رم، درسال 2014 میلادی 3276 فقیر بی خانمان در پایتخت ایتالیا زندگی می کردند که امروز جمعیت آنها به 5 هزار نفر می رسد، افراد فقیری که در خیابان ها زندگی می کنند ونیاز به پتو ، لباس، صابون، کفش، جوراب و خیلی لوازم دیگر دارند. همچنین سالمندان و بازنشستگان کم بضاعتی نیز در رم زندگی می کنند که فقرای جدید محسوب می شوند.

پیشتر نیز در یکی از خیابان های شهر پارما در شمال ایتالیا و بر روی یک سیم میان دو دیوار دو ساک حاوی البسه، غذا، کفش، کتاب و دارو برای افراد نیازمند و فقیر آویزان شده است.

بر روی کاغذی روی این دیوار به زبان های مختلف، از عربی تا انگلیسی و از فرانسوی تا گویش محلی شهر پارما، عبارت «اگر نیاز نداری بذار، اگر نیاز داری بردار» نوشته شده است. ایده این دیوار برای نخستین بار در شهر مشهد در شمال شرق ایران بوجود آمد و بتدریج و با کمک شبکه های اجتماعی به شهرهای دیگر ایران کشیده شد. دیوارهای مهربانی در تهران نیز بتدریج افزایش یافته و پس از گذشت چند هفته تا چین، برزیل و ایتالیا نیز کشیده شد.