گرد و غبار عیدی ابتکار برای استانهای جنوب و غرب

به گزارش افکار نیوز سازمان هواشناسی کشور دیروز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از بعدازظهر امروز یکشنبه و طی روز دوشنبه شرایط برای پدیده گردوغبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استانهای واقع در جنوب غرب و برخی نقاط غرب مهیا می باشد.

پدیده گرد و غبار و ریزگردها که در طول سال هر از چندگاهی مهمان ناخوانده مردم استانهای جنوب و غرب بود و نفس آنها را به شماره می انداخت، در ایام نوروز هم چند روزی هم مهمان این مردم است.

در واقع گرد و غبار و ریزگردها عیدی ابتکار برای استانهای جنوب و غرب شده است.

مرد استانهای کرمان، اهواز و حتی اصفهان و تهران از گرد و غبار و ریزگردها به شدت شاکی بوده و خواستا رفع این مشکل از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست هستند.

نمایندگان این استانها در مجلس بارها به معصومه ابتکار رئیس این سازمان تذکر داده و حتی از رئیس جمهور درخواست داشتند تا وی را برکنار کند و فردی اهل کار را بر این سازمان بگمارد.

نمایندگان معتقدند ابتکار بیشتر دنبال کارهای سیاسی و فعالیت سیاسی است و رئیس جمهور باید فردی غیر سیاسی را بر سازمان حفاظت از محیط زیست منصوب کند.

ابتکار در طول سال 94 بیشتر دنبال مصاحبه با رسانه های بین المللی بود بطوریکه وی خود در مصاحبه ای اعلام کرد که در طول هفت ماه با 30 رسانه بین المللی مصاحبه کرده است.

وی چند روز قبل از انتخابات هفتم اسفند و در زمانی که آلودگی هوای تهران نفس مردم را بریده بود و بیش از 20 روز هوا در شرایط ناسالم قرار داشت و چندین رو مدارس تهران تعطیل بود، با روزنامه گاردین مصاحبه داشته و در خصوص سلامت انتخابات شبه ایجاد کرد و گفت: مهم‌ترین موضوعی که دولت روحانی با آن مواجهه خواهد داشت، انتخابات ماه فوریه پارلمان و مجلس خبرگان است.

وی در این زمینه گفت: «نگرانی‌هایی در زمینه فرآیند بررسی و تفحص شورای نگهبان وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم بر نگرانی‌ها غالب شویم. همه چشم انتظار انتخابات عادلانه و رقابت سالم هستند و این مهمترین موضوعی است که ما در پیش داریم. دولت در پی اطمینان یافتن از انجام درست انتخابات بر اساس قانون و اصولی است که ما برای چشم انداز دموکراسی در کشور داریم».

ابتکار همچنین با تلویزیون بی بی سی فارسی و سی ان ان نیز مصاحبه کرد و ضمن پرداختن به مسایل سیاسی از تلویحا از جیسون رضائیان جاسوس آمریکایی در ایران حمایت کرد.