دلفین ها نیروی جدید پلیس می شوند

 استفاده از دلفین‌ها در زمان جنگ سرد برای شناسایی زیر دریایی‌ها، معادن زیر آب و برخی اشیای مشکوک در نزدیکی کشتی‌ها و بنادر موضوعی بود که اتفاق می‌افتاد و البته خیلی هم کاربردی به نظر می‌رسید.

از همین رو مسئولین به دنبال دو ماه دلفین و سه دلفین نر هستند که سن‌شان بین 3 تا 5 سال باشد، دندان‌هایی کامل و سالم داشته‌باشند، البته مشکلات فیزیکی هم نداشته باشند و همچنین مدارک آن‌ها هم تکمیل باشد.

قرار است این دلفین‌ها تا قبل از آگوست امسال به یک مرکز آموزشی برای حیوانات در بندر کریمه تحویل داده شوند. البته این مرکز بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی کاملا از بین رفته بود و دلفین‌هایی این مرکز به ایران فروخته شده‌بودند.

نیوری دریایی اوکراینی در سال 2012 فعالیت خودش را دوباره شروع کرد، اما دو سال بعد این مرکز تحت کنترل روسیه درآمد و بر اساس برخی منابع خبری گفته می‌شود که این مرکز برنامه‌هایی را برای آموزش دلفین‌ها در دستور کار دارد تا آن‌ها را برای خدمت در ارتش روسیه حاضر کند.

بر اساس صحبت‌های کلنکل ویکتور بارانتس که خودش در جریان آموزش دلفین‌ها در مرکز بوده است، می‌گوید: دلفین‌ها بخشی از برنامه‌های نظامی میان اتحاد جماهیر شوروری و ایالات متحده امریکا بوده است.

او توضیح می‌دهد: امریکا برای اولین بار توانایی دلفین‌ها را کشف کرد، اما زمانی‌که سازمان اطلاعاتی شوروی در دهه 60 میلادی درباره این فعالیت‌ها فهمیدند، وزرات دفاع تصمیم به رسیدگی به این موضوع گرفت.

دلفین‌ها آموزش می‌بینند تا مواد منفجره را در کشتی‌های دشمن پیدا کنند و دیگر اشیای مشکوک را تشخیص دهند.

البته در این میان ایالات متحده امریکا همچنان روی این هدف که از پستانداران برای مقاصد نظامی استفاده کند، کار می‌کند و در سال 2003 شیردریایی‌هایی را به بحرین اعزام کرده بود.