مهدی ولی‌پور دیشب در شهرستان ساری اظهار کرد: با آغاز مسافرت‌های نوروزی و ورود گردشگران به جاده‌های شریانی و مواصلاتی مازندران شاهد تصادف‌هایی بین خودروهای عبوری هستیم.

وی افزود: محور مواصلاتی هراز یکی از محورهای اصلی و پرتردد کشور است که به‌دلیل نزدیک بودن مسافت آن از پایتخت تا شمال کشور گردشگران و مسافران بیشتر در این مسیر تردد دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به برخورد دو دستگاه خودروی سواری در این جاده شریانی کشور، تصریح کرد: در تصادف محور هراز که در منطقه شنگلده اتفاق افتاد، دو دستگاه خودروی پژو 206 و تندر 90 با هم برخورد شدیدی داشتند.

این مسئول بیان کرد: در این حادثه هفت نفر مصدوم شدند که با همکاری عوامل اورژانس 115 و هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

ولی‌پور با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 25 اسفند ماه سال گذشته، گفت: این طرح تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به انجام 140 عملیات امداد و نجات در این طرح، بیان کرد: در این بین 50 مورد از عملیات‌ها جاده‌ای، یک مورد عملیات کوهستان، 76 مورد حضوری و 13 مورد سایر بخش‌ها بوده است.

این مسئول با اعلام اینکه مسئولان کشوری، استانی، شهری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مناطق مختلف مازندران از طرح‌های نوروزی هلال احمر استان و پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بازدید دارند، تأکید کرد: یکی از دیگر اقدامات امضای کمپین «نه به تصادف جاده‌ای» است که جمع زیادی از مسئولان و مردم به این کمپین پیوستند.

ولی‌پور در پایان گفت: کمک به مسافران در بستن زنجیر چرخ در محورهای برف‌گیر مازندران و امدادرسانی به سوانح جاده‌ای از دیگر اقدامات این جمعیت در استان است.