یکی از قربانیان این جنایات سیاه، معلم یک روستا بود. او 106 روز با مرگ دست و پنجه نرم کرد و در نهایت تسلیم شد. این خانم معلم زمستان سال گذشته در یکی از روستاهای مازندران سوار خودروی پژو نقره ای رنگ شد تا به مدرسه محل کارش برود غافل از این که راننده جوان نقشه شومی در سر دارد . او زمانی که متوجه نیت پلید راننده شد از خودروی در حال حرکت به بیرون پرید و به کما رفت و سرانجام جان خود را در این حادثه از دست داد. عامل این حادثه مرگبار که پسر 24 ساله ای بود پیش از مرگ خانم معلم دستگیر و به ربودن زنان و دختران جوان، آزار و اذیت آنها و سرقت اموالشان به بهانه جابه‌جایی مسافر اعتراف کرده بود.

شیاطین پایتخت

یکی دیگر از جنایات سیاهی که در سال گذشته رقم خورد مربوط به شیاطین پایتخت است. رسیدگی به این پرونده با شکایت دختران و زنان پایتخت نشین آغاز شد. قربانیان مدعی بودند دو مرد جوان به بهانه مسافرکشی آنها را سوار کرده و نقشه سیاهشان را اجرا کردند.

شیاطین پایتخت هشت زن و دختر جوان را قربانی نقشه سیاه خود کرده بودند که در اواخر تیر ماه سال گذشته به دام افتادند. دو متهم مدتی بعد در دادگاه کیفری محاکمه و یکی از آنها به اعدام و دیگری به حبس محکوم شد.

مرد ژله‌ای

یکی دیگر از پرونده‌هایی که سال گذشته تشکیل شد و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی استان فارس خیلی سریع موفق به دستگیری عامل جنایت سیاه شدند، مربوط می شود به «مرد ژله‌ای». تحقیق از شکات نشان می‌داد، نیمه‌های شب که آنها در خانه خود در منطقه کوشک میدان در جنوب شیراز حضور داشتند، مرد جوانی در حالی که بدنش آغشته به روغن بوده وارد خانه‌هایشان شده و آنها را مقابل فرزندانشان مورد آزار و اذیت قرار داده و پس از سرقت اموال آنها، گریخته است. متهم 20 ساله تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که وی دستگیر شد. او اعتراف کرد که با انگیزه سرقت و آزار و اذیت به این کار دست زده است.

دختر فرانسوی در دام افاغنه

یکی از جنجالی‌ترین قربانیان سال گذشته مربوط به گردشگر فرانسوی بود که در دام چهار تبع افغانی در شمال تهران افتاد. همزمان با شکایت دختر 23 ساله تبعه فرانسه که موردآزار و اذیت اتباع افغان قرار گرفته بود تحقیقات پلیس تهران برای یافتن آزارگران آغاز شد . تحقیقات نشان می‌داد شاکی برای کوهنوردی به حوالی دره فرحزاد رفته بود که در دام افغان‌های آزارگر قرار گرفت . در ادامه تحقیقات پلیسی افغان‌های آزارگر تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر شدند. تحقیقات از متهمان نشان می‌داد که آنها به طور غیر قانونی به ایران آمده و در یک کارگاه کار می‌کردند که شب حادثه زن جهانگرد راهش را گم کرده و از آنها خواسته تا ساعاتی درآنجا استراحت کند که اتباع افغان، وی را مورد آزار و اذیت قرارداده بودند. 19 اردیبهشت امسال متهمان محاکمه می‌شوند .

دختر والیبالیست قربانی دام شیطانی

دختر 17ساله نکایی به نام فائزه قاضی‌پور ، بر اثر سقوط از طبقه پنجم ساختمان جان خود را از دست داد و پرونده‌ای جنجالی در رسانه ها تشکیل شد.در بررسی‌های بعدی که صورت گرفت، مشخص شد این دختر برای فرار از دام شیطانی و هنگامی که قصد داشت خود را از دست عامل این جنایت سیاه نجات دهد، به کام مرگ کشیده شد.

در تحقیقاتی که کارآگاهان جنایی استان مازندران انجام دادند، مشخص شد، خانه‌ای که در آن حادثه رخ داده است متعلق به مرد جوانی است که روز حادثه کلید خانه را به دست یکی از دوستانش به نام سعید داده بود. با این اظهارات سعید تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی گفت : ورزشکار هستم و در زمینه فروش داروها و مکمل‌های ورزشی فعالیت دارم. چند روز پیش با دختر والیبالیست آشنا شدم و با این ترفند که می‌خواهم رژیم غذایی بدنسازی به او بدهم، او را به آپارتمان کشاندم. او بدون اطلاع از نیت شومی که در سر داشتم، وارد خانه شد و وقتی به نیت من پی برد، به سمت پنجره دوید و خود را به پایین پرت کرد و جان باخت.